Quote from Guest on 2 February 2012, 13:07Hej,
Jag har pga sjukdom (mycoplasma) inte kunnat träna på 3 månader, verkligen inte rört mig alls. Men kan nu börja träna om ca en vecka. Innan sjukdomen så var jag i hyfsad form.
Då till min fråga. Är det för sent nu till att börja träna inför maran?
Hej,
Jag har pga sjukdom (mycoplasma) inte kunnat träna på 3 månader, verkligen inte rört mig alls. Men kan nu börja träna om ca en vecka. Innan sjukdomen så var jag i hyfsad form.
Då till min fråga. Är det för sent nu till att börja träna inför maran?
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 13:17Det är inga problem om du har som målsättning att ta dig runt. Finns t ex 18 veckorsprogram att följa.
Det är inga problem om du har som målsättning att ta dig runt. Finns t ex 18 veckorsprogram att följa.
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 13:40Tror också det är möjligt. Var bara noga med att lyssna till din kropps signaler för att undvika sjukdomar och skador.
Tror också det är möjligt. Var bara noga med att lyssna till din kropps signaler för att undvika sjukdomar och skador.
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 13:42Klart du kan, lugnt & fint! vet dock ej vad du har för mål.
Lycka till, lyssna på kroppen!
Klart du kan, lugnt & fint! vet dock ej vad du har för mål.
Lycka till, lyssna på kroppen!
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 14:36Kolla in www.furman.edu/first och skicka ett meddelande till mig om du har några frågor. Ett klockrent program där du springer tre kvalitetspass i veckan och därmed minskar skaderisken eftersom det behövs ca 48h vila mellan passen för att kroppen ska kunn
Kolla in http://www.furman.edu/first och skicka ett meddelande till mig om du har några frågor. Ett klockrent program där du springer tre kvalitetspass i veckan och därmed minskar skaderisken eftersom det behövs ca 48h vila mellan passen för att kroppen ska kunn
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 15:04Tack så mycket för svaren. Målet är väl först och främst att ta sig runt men jag tänker självklart satsa på att få en så bra tid som möjligt.
Tack så mycket för svaren. Målet är väl först och främst att ta sig runt men jag tänker självklart satsa på att få en så bra tid som möjligt.
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 19:24Fyra månader är mer än tillräckligt. Särskilt om du har sprungit förut innan mycoplasman tog dig.
Jag sprang Stockholm marathon för två år sedan, då hade jag ont i foten hela vintern och började löpträna i slutet på april. Jag tog mig runt med hedern i b
Fyra månader är mer än tillräckligt. Särskilt om du har sprungit förut innan mycoplasman tog dig.
Jag sprang Stockholm marathon för två år sedan, då hade jag ont i foten hela vintern och började löpträna i slutet på april. Jag tog mig runt med hedern i b