Quote from Guest on 17 April 2013, 15:17Om 2.5 veckor ska jag springa halvmaran i Helsingfors. När jag tränar dricker jag aldrig under löppasset (före ett långpass brukar jag dricka två klunkar vatten hemma innan jag springer iväg, annars inget extra).
Senaste gången jag drack sportdryck var p
Om 2.5 veckor ska jag springa halvmaran i Helsingfors. När jag tränar dricker jag aldrig under löppasset (före ett långpass brukar jag dricka två klunkar vatten hemma innan jag springer iväg, annars inget extra).
Senaste gången jag drack sportdryck var p
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 15:27När du anstränger dig i över 2 timmar bör du absolut fylla på med vätska. Dock är det viktigaste vatten. Har du problem med sportdryck så tycker jag inte att du skall börja med det på loppet iaf. Däremot tycker jag det är synd att du inte har "övat" din m
När du anstränger dig i över 2 timmar bör du absolut fylla på med vätska. Dock är det viktigaste vatten. Har du problem med sportdryck så tycker jag inte att du skall börja med det på loppet iaf. Däremot tycker jag det är synd att du inte har "övat" din m
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 16:04Fast det där med att dricka lite vid varje kontroll är väl något som de lärda tvistar om... Det finns ju definitivt olika skolor. "Drick när du är törstig", säger en annan. Själv är jag ytterst sparsam med att tillföra energi och vatten på pass under 2 ti
Fast det där med att dricka lite vid varje kontroll är väl något som de lärda tvistar om... Det finns ju definitivt olika skolor. "Drick när du är törstig", säger en annan. Själv är jag ytterst sparsam med att tillföra energi och vatten på pass under 2 ti
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 16:11Glenn ger dig bra tips tycker jag.
Det här ett exempel på sådant som bör ingå i träningen inför ett lopp eller ett mål man satt upp.
Testa hur din kropp fungerar/reagerar under träning. Det kan handla om vätskestrategier, energiintag, kläder, skor m.m.
Glenn ger dig bra tips tycker jag.
Det här ett exempel på sådant som bör ingå i träningen inför ett lopp eller ett mål man satt upp.
Testa hur din kropp fungerar/reagerar under träning. Det kan handla om vätskestrategier, energiintag, kläder, skor m.m.
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 18:36Tänkte skriva tvärtemot Glenn. Vätska behöver du egentligen inte om du inte svettas mycket, men för två timmar tjänar du på att få i dig lite socker. Sportdryck har jag också svårt för, men du kan ta med en energikälla du gillar elle frågor annat du vet d
Tänkte skriva tvärtemot Glenn. Vätska behöver du egentligen inte om du inte svettas mycket, men för två timmar tjänar du på att få i dig lite socker. Sportdryck har jag också svårt för, men du kan ta med en energikälla du gillar elle frågor annat du vet d