Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonEnergi under triathlon
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

Är det nån som har några bra eller dåliga erfarenheter av energiintag under ett lopp, själv gjorde jag misstaget i kilsbergen triathlon att jag drack för mycket i slutet av cyklingen vilket fick till följd att jag fick håll när jag började springa.

Angående geléerna så håller jag med. Vissa har fått mig att kräkas på grund av att de är så vansinnigt äckliga. Jag har dock testat en 6-8 stycken nånting och kommit fram till två som funkar bra för mig.

Den här (har testa olika smaker) har jag nästan kr

Snickers och cola fungerar mycket bra och är gott.

På Willys säljs -Corny Big- 50 grams bars i 4 olika smaker för 5,95 sek.
Ligger vid hälsokosten var bl a Go Green finns. Rekommenderas!

kör oxå willys varianten kanske lite mycket fett men goda och funkar

Vet någon skillnaden på att ta in kolhydrater i vätska respektive fast form? Att dricka upp dem borde vara lättare för magen eller?

Jag körde vätternrundan på två flaskor vatten, två flaskor Vitargo sportdryck, åtta Vitargo gel (tror jag) och en Vitargo bar.

Jag hade massor av bars med mig men var inte alls sugen på dem. Dessutom upplever jag att det var enklare att trycka i sig en g

Under 2 timmar så kör jag bara vatten, extremfall ev en gel.
Mellan 2 och till 3 timmar, blir det en ev 2 gel.
Över 3 timmar så äter jag allt jag lyckas packa med mig plus lite till (banan, gels, bars etc).

Jag behöver också lite råd ang energi - vad tror ni om att få lite fast föda i sig under cyklingen på Järnmannen? Halvvägs, tänker jag mig. En liten macdonaldsburgare eller nåt? Jag klarade mig förra året på bars och dryck men var rätt tom på slutet. Elle

Jag skulle försöka äta tidigare än efter halva cyklingen. Börja trycka i dig saker direkt och ät lite under hela tiden. Har för övrigt sett det langas tunnbrödsrulle i Kalmar 😉

12