Quote from Guest on 21 May 2007, 13:34På onsdag ska jag springa mitt första millopp på några år. Jag har som mål att få en så bra tid som möjligt, för att sen efter sommarn ha något att jämföra med.
Det jag funderar över är det här med energidryck. Jag har hittills inte druckit någon energid
På onsdag ska jag springa mitt första millopp på några år. Jag har som mål att få en så bra tid som möjligt, för att sen efter sommarn ha något att jämföra med.
Det jag funderar över är det här med energidryck. Jag har hittills inte druckit någon energid
Quote from Lotta W on 21 May 2007, 13:44Jag tycker inte att det behövs någon extra energi på ett millopp men om du vill ha det se till att testa innan.
Jag tycker inte att det behövs någon extra energi på ett millopp men om du vill ha det se till att testa innan.
Quote from Urban Nilsson on 21 May 2007, 13:59Strunta i energidrycken under loppet. Ta en efter istället.
Strunta i energidrycken under loppet. Ta en efter istället.
Quote from Therese Woodhill on 21 May 2007, 14:12För energidryck ska göra någon nytta måste kroppen ha kommit upp i varv och förbrukat en del energi(blodsocker). En energidryck innehåller massor av snabba kolhydrater. Om man tar det före ett lopp så har man ganska stor risk för att få en dip och prester
För energidryck ska göra någon nytta måste kroppen ha kommit upp i varv och förbrukat en del energi(blodsocker). En energidryck innehåller massor av snabba kolhydrater. Om man tar det före ett lopp så har man ganska stor risk för att få en dip och prester
Quote from Martin Trygg on 21 May 2007, 14:22...och om du inte har testat innan så är risken att du får problem med magen om du provar, det är jättemånga som får det! Så skippa energidrycken under loppet, prova på träning nån annan gång istället.
...och om du inte har testat innan så är risken att du får problem med magen om du provar, det är jättemånga som får det! Så skippa energidrycken under loppet, prova på träning nån annan gång istället.
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 20:40Tack för era svar, det var nog vad jag trodde själv... Jag har ju sprungit längre än en mil på träning utan energidryck, så jag tror inte det behövs heller.
Tack för era svar, det var nog vad jag trodde själv... Jag har ju sprungit längre än en mil på träning utan energidryck, så jag tror inte det behövs heller.
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 21:55Tänker du springa milen på en timme eller mindre så BEHÖVER du inte få i dig något alls. Om du däremot känner för att fukta strupen lite kan du alltid ta en mugg vatten vid någon station.
Sedan som någon sa tror jag, testa gärna på någon träning att dric
Tänker du springa milen på en timme eller mindre så BEHÖVER du inte få i dig något alls. Om du däremot känner för att fukta strupen lite kan du alltid ta en mugg vatten vid någon station.
Sedan som någon sa tror jag, testa gärna på någon träning att dric
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 23:20Jo jag msåte börja testa att drick under passen, för långpassen är ju uppe i 90 minuter nu... På halvmaran tror jag att det finns ett större behov av att dricka energidryck udner passet.
Jo jag msåte börja testa att drick under passen, för långpassen är ju uppe i 90 minuter nu... På halvmaran tror jag att det finns ett större behov av att dricka energidryck udner passet.