Quote from Guest on 15 March 2010, 20:22I engelska brukar man tala om följande faser i crawl:
- Spear
- Catch
- RecoverFinns det några svenska benämningar, som är allmänt använda?
Kanske är de engelska benämningarna bättre även i svenskan?
I engelska brukar man tala om följande faser i crawl:
- Spear
- Catch
- Recover
Finns det några svenska benämningar, som är allmänt använda?
Kanske är de engelska benämningarna bättre även i svenskan?
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 20:32Finns inga svenska fraser för det. Man använder dom engelska orden.
Finns inga svenska fraser för det. Man använder dom engelska orden.
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 21:33Vad menas med Spear?
Vad menas med Spear?
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 21:42Googlar man det så finns det några träffar med
"Britney SPEARs can CRAWL down a hole and d..."
Misstänker att det inte var det som åsyftades.
Googlar man det så finns det några träffar med
"Britney SPEARs can CRAWL down a hole and d..."
Misstänker att det inte var det som åsyftades.
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 00:07- Spear :
Med det menas armens -spjutlika- rörelse då den träffar vattnet, utsträckt för att få ett så långt armtag som möjligt.
Så fort handen kommer under ytan så tippar man handleden. "Fjollan" kallar jag den!(H:)- Catch:
Kan man beskriva som när ha
- Spear :
Med det menas armens -spjutlika- rörelse då den träffar vattnet, utsträckt för att få ett så långt armtag som möjligt.
Så fort handen kommer under ytan så tippar man handleden. "Fjollan" kallar jag den!(H:)
- Catch:
Kan man beskriva som när ha
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 22:37Här har du två: Killikill och sammansatt 🙂
Här har du två: Killikill och sammansatt 🙂
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 23:45Killikill = Teknikövning i frisim där man ska snudda vid tummen i armhålan i varje recoverycykel.
Sammansatt = Vanligt frisim utan hjälpmedel eller teknikövningar. Man säger sammansatt för att skilja vanligt frisim från andra övningar när man blandar do
Killikill = Teknikövning i frisim där man ska snudda vid tummen i armhålan i varje recoverycykel.
Sammansatt = Vanligt frisim utan hjälpmedel eller teknikövningar. Man säger sammansatt för att skilja vanligt frisim från andra övningar när man blandar do
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 23:49Delade meningar om killikill?
För mig är det att fingrarna skall "killa" vattenytan (följa den), någon annan kallade det pianofingrar?
Delade meningar om killikill?
För mig är det att fingrarna skall "killa" vattenytan (följa den), någon annan kallade det pianofingrar?
Quote from Elias Engqvist on 18 March 2010, 06:41Håller med Manne där. Tummen i armhålan är väl just "Tummen i armhålan" iaf i min klubb!
Håller med Manne där. Tummen i armhålan är väl just "Tummen i armhålan" iaf i min klubb!
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:16Detta med namn kan ju vara bra, alla vet vad som menas men betydelsen kan vara olika i olika klubbar. Det är nackdelen.
BTW:KilliKill är hos oss att tummen skall killa i armhålan.
Detta med namn kan ju vara bra, alla vet vad som menas men betydelsen kan vara olika i olika klubbar. Det är nackdelen.
BTW:KilliKill är hos oss att tummen skall killa i armhålan.