Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEra absolut bästa tips
You need to log in to create posts and topics.

Hej Allihop!!

Jag är en tjej på 16 år som nu försöker komma i form inför kommande semester och sommarn 2012. Men även inför en fysprofil i skolan där man ska förbättra sin fysiska kondition och styrka 🙂 Kul men svårt att komma igång, skulle därför bli j

Börja försiktigt, mycket försiktigt, innan kroppen har kommit igång. Jag vet inte vad du har för utgångspunkt men om du är otränad så bör du satsa på att göra övningarna rätt med mycket litet motstånd de första veckorna. Först därefter kan du öka så att d

Håller med Edward, ta det lugnt i början.
Men det är kul att den här typen av aktivitet uppmuntras i skolan, tycker jag.

Följ nedanstående länk för en del tips och trix för enkel styrketräning:

http://tranahemma.org/

Hej Anna!
Om du vill så är gruppträning ett jättebra sätt att komma igång på. Bodypump, spinning, aerobics eller vad du vill. Lika viktigt här att inte köra igång för hårt. Försiktigt försiktigt i början.

Lycka till:-)

/Karin

Variera dig och låt det ta tid, njut av att röra på dig och känn hur rörelserna känns. Om du vill kan det vara bra att du tar mått på kroppen med måttband och inte bara använder vågen som ett mått på förändringen.

Passa på att ta långa promenader när det

Tack för alla tips hörre ni!! Nu har jag inga ursäkter längre 🙂 Träning kan faktiskt bli kul

Kram Anna

Det har redan sagts - våga prova på olika saker. Försök hitta din "grej". Det finns hur många träningsformer som helst att välja på och om träningen varje gång känns som ett tvång så kan det helt enkelt vara för att du har valt fel träningsform. Här i Fun

Gör klassikern! Roligaste jag gett mig på och super duper för hela kroppen.

Anna, det är alltid kul om den som skapat en tråd och bett om tips meddelar hur det går några veckor senare. Det tar ca 3 veckor för att en ny vana ska bli vardag.

Ha ett konkret mål typ att träna för ett lopp och att klara det på en viss tid.