Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringErfarenhet av inov8 Baregrip 200
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Ska köpa nya OL-pjuk och undrar om någon har erfaren het av kombinationen Baregrip 200 + OL. Jag är intresserad av skon både för dess 0mm drop och dess tuffa grepp som yttersulan bidrar med. Mina egentliga frågor är om ovandelen håller för de tuffa t

Grymt skön med bra grepp men för min del lite för exterma att tävla i. Håller tyvärr endast för ca 20 mil orientering.

Låter inte helt dåligt ändå, men vilken modell är det du har prövat, den gamla modellen med grön ovandel eller den nya modellen med blå ovandel? Inov8 har förbättrat ovandelen på den nya modellen för att förlänga livslängden och den nya modellen har därfö

Jag har den gamla modellen. Ska absolut skaffa den nya. Annars är min x-talon 190 min absoluta favorit som odubbad OL-sko.

Lutar mot att beställa den nya, är sugen på en mer minimalistisk sko även på trail/OLsidan. Greppet sägs vara sjukt bra i skog men angående sprintdistanser så tror jag att det är en lågoddsare, folk har sagt att den obefintliga mellansulan gör att dubbarn

Har inte sprungit på asfalt med skorna, men på motionsspår har jag inte känt av dubbarna. Men som sagt ett grymt grepp och kan nog vara en bra sprintsko.

X-Talon 190 är min favorit bland de odubbade skorna, synd bara att de håller en säsong.. 🙂

En säsong? Då springer du för lite i skogen! 😉

Enbart i skogen, X-talon 190 är inte gjord för att springa i obanad terräng tyvärr. River upp hål på insidorna av skorna..