Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelErfarenhet av Tigra kontra 105 sa …
You need to log in to create posts and topics.

Ständiga frågan... Vilken växel..ska införskaffa ny racer och då är frågan Tiagra eller 105... Hade Tiagra fram samt 105 i bak på den gamla av modell 2013...Har det hänt mycket med Tiagra under 2 år? Ramen är densamma så det är endast växelgruppen kontra

105 har till i år kommit i en ny version; 5800, med 11-delad kassett (som senaste versionerna av Ultegra och DA)
Men det är inte enbart en xtra klinga i kassetten, en hel del annat är ändrat också. Dessutom är ergonomin är MKT bättre jmf med generationen

När tjejen skulle prova ut en cykel så var LaPierre ganska långa i ergonomin jämfört med Specialized och Scott. Enligt handlaren så var LaPierre lite "rejsigare" i ergonomin än komfortramarna från Scott och Spec...

Till skillnad från Håkan så föredrar ja

Tack för alla råd!

Jag slog till på en Tiagra hoj... Det jag mest var ute efter var att uppgradera mig till en full karbon vilket jag nu gjort. Får se vad tiden ger, kanske en uppdatering av komponenter framöver... Så nu inväntar jag en Lapierre Sensium

Grattis, hoppas att du blir nöjd med den
och att du fick ett bra pris för den, enl Google går den att hitta för 12kSEK

Lapierre Sensium 200 CP är testad av tidningen Tour:
http://www.tour-magazin.de/technik/test_center/raeder/rennraeder/lapierre-sensium

Toppen,
tack för alla tips! Såg att vikten är relativt hög jämfört med många andra men förhoppningsvis så får jag en stabilare cykel jämfört med kombon alu/karbon gaffel vilken den gamla hade.
Hjulen kommer jag byta till mina Mavis Ksyrum så det bör ju b