Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningErfarenheter av skoinlägg??
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag blev rekomenderad av min kiropraktor att köpa inlägg från http://www.theorthoticgroup.com. Jag har haft ryggproblem med diskbråck och ryggskott dom sista tio åren och nu även lite känningar i knät. Med hjälp av en digitalplatta som jag klev på kontrollerade

2500kr för ett par låter dyrt.
Jag har köpt mina från http://www.ortosia.se i Eskilstuna för ungefär halva priset. Scanning av foten och sedan skickas datat till nån ortopedverkstad som sulorna.

Niklas: låter som att du borde kunna få ett par till reducerat pris (högkostnadsskydd?) genom landstinget? Kolla med husläkaren!

Jo, jag började fundera om inte man kanske kunde få ett bidrag av landstinget!? Hör man med vårdcentralen om det?

Jag håller med om att 2500 kr är mycket pengar, men jag skulle bli av med rygg- och knäproblem så är det en bra investering men jag undrar

För många år sedan hade jag problem med mina knän. Då fick jag en remiss till en ortoped av min husläkare. Ortopeden tyckte att jag behövde inlägg och då fick jag gå till nåt slags hjälpmedelcentral för gjutning och utprovning. Vill minnas att jag bara be

Beträffande landstingsbidrag för skoinlägg så varierar det mellan landstingen om man kan få bidrag eller inte. Många landsting har dock tagit bort all slags bidrag för skoinlägg pga plattfothet (som ofta är det som ska korrigeras vid t ex ryggproblem) och

Med remiss från min husläkare fick jag inlägg för 400 kr/par hos SOL i Helsingborg.

Har själv haft en hel del ryggproblem och har testat diverse olika inlägg, som tur är har jag till slut träffat några bra läkare/professor med ryggskador som specilatitet.
Min erfarenhet är
1. Ska du använda inlägg så skall det bara gjorda av nån som är

>>Johan, det är nog dit svar nr 2 som är den mest korrekta lösningen men den jobbigaste också... Jag gick hos en sjukgymnast i samband med mitt diskbråck, jag tyckte det var oerhört frustrerande att göra dessa övningar som man inte blir trött av, det känn

"Inlägg löser inga problem mer än tillfälligt"

Nja, det håller jag nog inte med om, har själv sprungit med inlägg i snart 30 år, vilket knappast kan kallas tillfälligt, så inlägg kan mycket väl bli en permanent och bra lösning. Nån fotstärkarträning, som

12