Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningErsätta löppass med jympa?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har alltid gillat jympa och tränar på friskis sedan ett par år tillbaka. I år tänkte jag också satsa på löpning lite mer på allvar för att förhoppningsvis i framtiden kunna förverkliga min gamla dröm om att springa ett maraton. Jag tänkte börja med St

XXX

De lätta distanspassen. Du blir även ganska hipp, eftersom resultatet blir ett FIRST-program. 😉

Då skulle jag byta in ett HIT eller ett cirkelfyspass för många utav övningarna på dessa pass har du nytta av i löpningen. Och förmodligen skulle ett kortare distanspass bli det som fick stryka på foten av löppassen.

(fick-postning)

Kör den lätta distansen innan gympan.

Varför ersätta något löppass? Se det hellre som ytterliggare ett träningspass som kommer göra dig ännu bättre. Möligen skulle du kunna stryka något styrkepass och ersätta det med jympa.

Tack för tipsen. Det låter som att lätta distanspass och styrka blir det som får bytas ut för min del.
Målet är att i så stor utsträckning som möjligt köra både träningsprogrammet och extra jympa men ibland kan jag vilja prioritera min fritid till annat

Har inte Friskis löpning på schemat?

Jodå det har de också. Tänkte pricka in några sådana också om det passar, men det är just att skutta omkring till musik som jag inte vill missa. 🙂

12