Quote from Guest on 29 November 2007, 18:38Nu kan man äntligen exportera en runda till Google Earth, eller annat program som stödjer filformatet KML.
Exporten kan du än så länge bara göra från fliken Träningsrundor. Sök upp en runda där (se tex http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?Thre
Nu kan man äntligen exportera en runda till Google Earth, eller annat program som stödjer filformatet KML.
Exporten kan du än så länge bara göra från fliken Träningsrundor. Sök upp en runda där (se tex http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?Thre
Quote from Funbeat user on 29 November 2007, 18:48Fantastiskt! Tack Olle!
Har nu suttit och exporterat alla mina rundor här i Umeå, rätt kul att se hur fel man ritat på vissa ställen där kartan här på funbeat är lite oklar. Jag har tydligen bl. a. sprungit rakt genom en Statoil mack och tagit en genväg
Fantastiskt! Tack Olle!
Har nu suttit och exporterat alla mina rundor här i Umeå, rätt kul att se hur fel man ritat på vissa ställen där kartan här på funbeat är lite oklar. Jag har tydligen bl. a. sprungit rakt genom en Statoil mack och tagit en genväg
Quote from Funbeat user on 29 November 2007, 23:14*LOL*
Det går ju springa på sjön när det är is...
*LOL*
Det går ju springa på sjön när det är is...
Quote from Åsa Tysklind on 17 December 2007, 13:06Går det att lägga in kml filer till funbeat ?
Exportera går bra ser jag
Går det att lägga in kml filer till funbeat ?
Exportera går bra ser jag
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 21:52Skulle också önska att det fanns möjlighet att importera KML-filer till funbeat.
Den karta som funbeat använder för att "Rita Runda" innehåller inte en ny vägsträckning nära mig, vilket medförde att Rundan blev ritad efter den "gamla" sträckningen.
Jag e
Skulle också önska att det fanns möjlighet att importera KML-filer till funbeat.
Den karta som funbeat använder för att "Rita Runda" innehåller inte en ny vägsträckning nära mig, vilket medförde att Rundan blev ritad efter den "gamla" sträckningen.
Jag e
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 10:27Peter: Ja, det kommer att bli möjligt att importera kml-filer så småningom. Vill dock inte lova när.
Peter: Ja, det kommer att bli möjligt att importera kml-filer så småningom. Vill dock inte lova när.
Quote from Peter Eriksson on 27 January 2009, 08:42Import från KLM-filer ser jag fram emot.
Import från KLM-filer ser jag fram emot.
Quote from Rasmus Olsson on 27 January 2009, 09:12Eller import av .gpx-filer, import av filer (glömt format) från Polar - vore najs!
Eller import av .gpx-filer, import av filer (glömt format) från Polar - vore najs!
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 18:29Skulle bli mkt glad om funktionen för import av datafilerna från Sports Tracker funkade här. Den exporterar till formaten gpx xml csv.
Skulle bli mkt glad om funktionen för import av datafilerna från Sports Tracker funkade här. Den exporterar till formaten gpx xml csv.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 12:48Jag har noterat att kartorna jag får via Hitta.se och Eniro.se är "bättre" än de som är inbyggda i FunBeat. Ibland tar jag hjälp av att jämföra dem för att lättare hitta rätt sträckning. Går det kanske att få tillgång till bättre kartor direkt i FunBeat,
Jag har noterat att kartorna jag får via Hitta.se och Eniro.se är "bättre" än de som är inbyggda i FunBeat. Ibland tar jag hjälp av att jämföra dem för att lättare hitta rätt sträckning. Går det kanske att få tillgång till bättre kartor direkt i FunBeat,