Quote from Rasmus Olsson on 17 February 2009, 16:24KA: troligen tar Hitta. se och Eniro snuskigt med pengar för sina kartor. Google Earth/Maps tar snuskiga noll pengar för sina kartor.
KA: troligen tar Hitta. se och Eniro snuskigt med pengar för sina kartor. Google Earth/Maps tar snuskiga noll pengar för sina kartor.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 22:12Något som skulle vara bra är om man kunde importera in vägrutt gjord i googlemaps och göra en träningsrutt av det här i funbeat.
Något som skulle vara bra är om man kunde importera in vägrutt gjord i googlemaps och göra en träningsrutt av det här i funbeat.
Quote from Funbeat user on 19 March 2009, 22:49Ändrade satellitbilder från google här på funbeat , bara snäppet ifrån eniro/hitta , så nu kan man äntligen knåpa ihop lite rundor.
Varjefall i Västeråsområdet.
Ändrade satellitbilder från google här på funbeat , bara snäppet ifrån eniro/hitta , så nu kan man äntligen knåpa ihop lite rundor.
Varjefall i Västeråsområdet.
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 09:28Ha, här är ju svaret på en annan tråd jag började. Bara att skriva en app till telefonen som sparar ner rutten i KML-format då. När väl importen finns på plats.
Något nytt om när det kan tänkas bli?
Ha, här är ju svaret på en annan tråd jag började. Bara att skriva en app till telefonen som sparar ner rutten i KML-format då. När väl importen finns på plats.
Något nytt om när det kan tänkas bli?
Quote from Elias Engqvist on 20 March 2009, 09:47Nokias SportsTracker kan exportera resultatet i kml, gpx eller div andra format!
Nokias SportsTracker kan exportera resultatet i kml, gpx eller div andra format!
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 11:18Yey!!! Tackar!! =)
Är ju just en Nokia jag är lycklig ägare till, den slanka å fina 6220 Classic. 😀 Här ska rekordas!
Yey!!! Tackar!! =)
Är ju just en Nokia jag är lycklig ägare till, den slanka å fina 6220 Classic. 😀 Här ska rekordas!
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 12:37Offtopic, ja vet. Men tack Christer! Testade nu på lunchen. Klockrent ju! =) Fattas bara att kunna importera de rundorna hit till FB också. 😀
Offtopic, ja vet. Men tack Christer! Testade nu på lunchen. Klockrent ju! =) Fattas bara att kunna importera de rundorna hit till FB också. 😀
Quote from Elias Engqvist on 20 March 2009, 14:59se gpx->tcx tråden
se gpx->tcx tråden
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 15:53Tackar och bockar och bugar och tipsar om http://www.teambikeolympo.it/TCXConverter/TeamBikeOlympo_-_TCX_Converter/TCX_Converter_ENG.html
Kommer löpa ihjäl mig nu ju... Teknik makes it more fun!
Tackar och bockar och bugar och tipsar om http://www.teambikeolympo.it/TCXConverter/TeamBikeOlympo_-_TCX_Converter/TCX_Converter_ENG.html
Kommer löpa ihjäl mig nu ju... Teknik makes it more fun!
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 22:51Ett tips då det kan vara svårt rita rätt är att växla mellan satellit och karta.
Hittade mer relevants via satellitbilderna. Däremot upptäckte jag att det är stor skillnad mellan uppmätt sträcka mot vad bilens tripmätare visar vid motsvarande sträcka.
Ett tips då det kan vara svårt rita rätt är att växla mellan satellit och karta.
Hittade mer relevants via satellitbilderna. Däremot upptäckte jag att det är stor skillnad mellan uppmätt sträcka mot vad bilens tripmätare visar vid motsvarande sträcka.