Quote from Funbeat user on 10 February 2009, 21:41Tack för svaret Danne.
56:a är nog för liten för mig 🙁
Jag kör en 62:a idag.
Kul om det fanns billiga kolfiberramar i större storlekar./Hans
Tack för svaret Danne.
56:a är nog för liten för mig 🙁
Jag kör en 62:a idag.
Kul om det fanns billiga kolfiberramar i större storlekar.
/Hans
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 08:58Den billigare exs-ramen är lite svajig, men det är inget man märker om man inte tävlar eller ofta kör +45km
Den billigare exs-ramen är lite svajig, men det är inget man märker om man inte tävlar eller ofta kör +45km
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 09:00Är den svajjig så är den kanske inget för mig som väger 100+ 😉 även om jag planerar att vara en bit under 100 pannor när utesäsongen börjar.
Samma vikt men -2cm midjemått på en vecka nu...
Är den svajjig så är den kanske inget för mig som väger 100+ 😉 även om jag planerar att vara en bit under 100 pannor när utesäsongen börjar.
Samma vikt men -2cm midjemått på en vecka nu...
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 09:17Faktum är att det står "max riders weight 90kg" på ramens dekaler.. jag gissar att det gör ramen svajigare, snarare än att det skulle utgöra någon trafikrisk.
En aluram är ju styvare i sig självt, om man nu ska tänka på hur vikten påverkar ramens presta
Faktum är att det står "max riders weight 90kg" på ramens dekaler.. jag gissar att det gör ramen svajigare, snarare än att det skulle utgöra någon trafikrisk.
En aluram är ju styvare i sig självt, om man nu ska tänka på hur vikten påverkar ramens presta
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 09:30Har ju aluram nu på cyclocrossen, kommer nog göra så att jag cyklar på den i år också, så får man väl se om man inhandlar något nytt till hösten när höstrean börjar, eller om man tar det till våren.
Kanske rent av kan köpa via kusins företag som är återfö
Har ju aluram nu på cyclocrossen, kommer nog göra så att jag cyklar på den i år också, så får man väl se om man inhandlar något nytt till hösten när höstrean börjar, eller om man tar det till våren.
Kanske rent av kan köpa via kusins företag som är återfö
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 09:38Henrik,
Det är just en "finare ram" ;). Har hunnit cykla 4 turer på den, varav 2 turer på nya hjul. Sen blev det kallt. Höstrea är INTE roligt att handla cykelgrejer på ;).Jag kollade då också på föregående års modeller som var köpbara (lagervaror) på u
Henrik,
Det är just en "finare ram" ;). Har hunnit cykla 4 turer på den, varav 2 turer på nya hjul. Sen blev det kallt. Höstrea är INTE roligt att handla cykelgrejer på ;).
Jag kollade då också på föregående års modeller som var köpbara (lagervaror) på u
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 09:51Hehe, jag borde kunna få ganska bra pris på en sådan trek... Undrar vad dom kostar i inköpspris från duells, 50% av butikspriset?
Hade dock varit extrakul att beställa en med flames på som man kan göra (H:)
Hårdrockare som man är hade det varit riktigt ku
Hehe, jag borde kunna få ganska bra pris på en sådan trek... Undrar vad dom kostar i inköpspris från duells, 50% av butikspriset?
Hade dock varit extrakul att beställa en med flames på som man kan göra (H:)
Hårdrockare som man är hade det varit riktigt ku
Quote from Berit Bengtson on 16 February 2009, 10:31Jonas N. H-vall skrev:
> En aluram är ju styvare i sig självtStämmer inte alls.
Det finns MASSOR med olika ramar att välja mellan.
Ramar som är (onödigt)flexiga och (onödigt)styva, och detta i allla material som det byggs ramar i.Men jag håller med a
Jonas N. H-vall skrev:
> En aluram är ju styvare i sig självt
Stämmer inte alls.
Det finns MASSOR med olika ramar att välja mellan.
Ramar som är (onödigt)flexiga och (onödigt)styva, och detta i allla material som det byggs ramar i.
Men jag håller med a
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 10:33Jonas N. H-vall skrev:
Stämmer inte alls.Klart det inte stämmer. Men när vi snackar 100kg på en carbonram för 5000kr så är en aluram automatiskt styvare, på mitt amatörintresses sätt att se på det.
Jonas N. H-vall skrev:
Stämmer inte alls.
Klart det inte stämmer. Men när vi snackar 100kg på en carbonram för 5000kr så är en aluram automatiskt styvare, på mitt amatörintresses sätt att se på det.
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 11:00då har du aldrig kört på en Alan alu-ram modell äldre dvs förra seklet 🙂
då har du aldrig kört på en Alan alu-ram modell äldre dvs förra seklet 🙂