Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har under hela sommaren klarat mig ifrån diverse skador/överbelastningar under mina löpturer. Men när temperaturen började närma sig och krypa under 10 grader kom besvären med senorna runt anklarna. Smärtan går som oftast att härda igenom och ger sig

Har du en glipa mellan strumpor och byxorna/tightsen? för isf kan det vara kylan som är orsaken, då kan det vara så att du behöver värma upp ordentligt innan.

sen så tycker jag inte att du skall stretcha innan du springer, gör det efteråt istället. du ta

Testa benvärmare? Antingen klipper du av foten på ett par gamla strumpor eller så investerar du ett par kronor hos hennes eller liknande...

Känns lite farligt att ge råd när man inte är läkare och inte gjort en ordentlig undersökning. Tycker du borde uppsöka en sådan.
Att smärtan försvinner är normalt. Så är det med i princip alla typer av skador, så det tror jag inte säger någonting.
Lycka t

Skulle kunna vara en glipa som spökar... för det är som sagt nu när det blivit kyligare ute, ska testa med knästrumpor!

Sen är det nog snarare att jag tänjer på musklerna än stretchar dem, fast jag kanske ska låta bli det också?

att tänja är inte lika illa men jag skulle prova att stunta idet med. för att se om det hjälper! men strecha efter att du är klar med löppasset. 😀

Vanligtvis är extrem smärta en indikation på att något är väldigt fel. Att det försvinner efter ett tag kan bero på att genomblödning i problemområdet + endorfin osv dämpar obehaget. Kroppen fokuserar helt enkelt på annat. Jag brukar göra en damage koll p