Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningExtremt snorig av simning
You need to log in to create posts and topics.

Nu var det ett par år sedan jag simmade i bassäng, men jag har inget minne av att jag blev så här snorig efter simpassen då. Får gå o snyta mig massor. (obs ej förkyld eller sliten) Händer det er med? Måste ha o göra med kloret eller vad tror ni?

Jag blir alltid snuvig och nyser en väldig massa efter mina simpass... tror som du säger att det är kloret...

Näsklämma kanske?

Jag kör på ett tag till som vanligt o ser om kanske kroppen vänjer sig. Om det fortsätter så här så får man väl kanske besälla en näsklämma, men hoppas att jag slipper det. Har ju funkat bra förr utan någon näsklämma. Håller med om att man nyser väldigt

När jag började med simningen var det värre, inte så mycket längre, tor att man vänjer sig.

Jo, lite snorig blir jag av simningen också!

Det beror nog mycket på hur mycket vatten man får in i näsan.
Med bra andningsteknik ska det inte komma in så mycket.
Vissa pass verkar jag lyckas bättre med det, och blir inte så snorig.

Känns inte som att jag får in vatten i nästan under passet, men man kanske får i sig mer än vad man tror.

kör alltid med näsklämma, tycker kallsupar är extremt obehagligt och det vill jag försäkra mig mot.

Haft samma problem här. Det blir sakta bättre med tiden i och med att man får i sig mindre vatten. Men blir grymt mycket bättre med näs-klämma. Rekommenderas starkt!