Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningExtremt snorig av simning
You need to log in to create posts and topics.

Jag förstår inte hur näsklämman hjälper mot kallsupar. Åtminstone jag får mina kallsupar genom munnen.

Det känns snarare att risken för kallsupar, ökar då både ut- och inandning måste ske genom munnen.
------------

Att en näsklämma skulle vara en förde

Jag blir också rejält snorig efteråt. Har aldrig problemet när jag simmar i havet så det måste nog vara kloret (?).
Dock så är jag allergisk mot pollen så jag snorar en del på sommaren - det kanske ger känsliga slemhinnor ?

Antar att näs-klämman gör att man inte får in vatten i näsan...

>"Men blir grymt mycket bättre med näs-klämma. "

Jag kanske misstolkade detta.
Jag trodde att du menade att man skulle simma mycket bättre med näsklämma, men jag antar att du menar näsfunktionen blir mycket bättre efteråt. Vilket jag håller med om.

Ja, man blir snorig av att simma. Så är det. Bara att snyta sig.

Perfekt på slutet av en förkylning. Då kan man tack vare simningen rensa ur systemet ordentligt!

Vi diskuterade lite kring detta för ett år sedan. Min näsa rinner också efter bassängpass, men aldrig i havet. Det finns länkar till några artiklar om trikloramin i den här tråden: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=550905

Funkar inte alls för mig att simma utan näsklämma, då blir det att jag andas ut för snabbt ur näsan under vattnet och sen rinner det in vatten, och sen så får jag panik och drar in vatten i näsan under vattnet. Om det är nån nackdel för simningen att köra

Man ser ut som värsta tönten med näsklämma, o låter helfjantig när man pratar. 😀 Men det är helt klart värt det.

Än värre om man har både näsklämma, öronproppar och stora simglasögon! 🙂