Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker min kropp beter sig så konstigt när jag cyklar! Det tar sån tid innan jag känner att jag får tryck i benen...
Jag körde Mjörn runt med mamma och pappa förra helgen. De första 4 milen körde jag med dem i deras tempo (20-23 km/h) och sen släppte

Du ska kanske ha en träningsplan och inse att träning är träning och tävling är tävling.

4mil uppvärmning....

på din normal runda hur långt cykla du innan du kör på? jag brukar har 15-20min där jag cykla till var start punkt i låg fart. även när jag cykla i grupper brukar vi ta det lungt 3-4km innan vi lämna stan så att alla är med.

Nu får du förtydliga dig David... Jag tror du har en hel del kunskap, så det vore roligt att få ta del av den utan att behöva läsa mellan raderna;-) Jag gillar att tävla med mig själv, så jag taggas lika mycket av att försöka ta Strava-segment och förbätt

Du bör ha en träningsplan baserad på periodisering och progression. Tävlar gör man på tävlingar.

Och hur skulle det hjälpa mig att få benen piggare lite snabbare på passen? Menar du att ett annorlunda träningsprogram skulle hjälpa benen att bli piggare från start?

Just nu försöker jag köra efter träningsupplägget som jag fått av Bernt Johansson, men

Jag tror inte att Bernt har gett dig ett program med tjurrusningar i början av alla pass.

Det verkar ju inte som om Malin kör tjurrusningar i början av sina pass, däremot vill hon inte värma upp i 3-4 mil innan hon får fart i benen.

Hur ser ett träningsupplägg ut som gör att hon snabbare (3-4 km?) kan komma upp i den marschfart hon vill ha?

Jag känner igen mig lite i det här även om inte lika extremt. När jag började cykla någorlunda strukturerat räckte det med 5 min uppvärmning, men efterhand som min form förbättrades så behövde jag längre och längre uppvärmningsperioder, där jag nu oftast

Jag undra on näring. Har du ätit bra, både dagen före och senaste måltiden? Om du hat inte tillräcklig med glycogen i musklarna, kroppen måste ta fram energi genom en långsammare väg (t.ex. fettbränning), då kan det tar mer tid att komma igång. Om man vil