Quote from Guest on 25 June 2010, 12:39Min kära hustru har ett problem med löpning i varmt väder: hon får inte igång svettningen ordentligt och känner sig helt överhettad vid 23 grader + sol som idag.
Hon är van motionär. Har löpt i många år och tränar även mycket annat så det är inte ovana vi
Min kära hustru har ett problem med löpning i varmt väder: hon får inte igång svettningen ordentligt och känner sig helt överhettad vid 23 grader + sol som idag.
Hon är van motionär. Har löpt i många år och tränar även mycket annat så det är inte ovana vi
Quote from Funbeat user on 25 June 2010, 12:49Dricker fruan tilräckligt? Saltbrist? Hon kan prova med att börja lungt och öka vartefter, men jag tror att det är vätskebrist som är det stora beskymret. testa även med vätske ersättning ett par timmar innan pass vid varmt väder.
0,5lit vatten
1skt sal
Dricker fruan tilräckligt? Saltbrist? Hon kan prova med att börja lungt och öka vartefter, men jag tror att det är vätskebrist som är det stora beskymret. testa även med vätske ersättning ett par timmar innan pass vid varmt väder.
0,5lit vatten
1skt sal
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 22:26Jag hade det problemet tidigare. Kan dock inte riktigt sätta fingret på vad jag gjorde för att bli av med problemet. Jag var på ett par spinningpass där jag blev helt genomsvettig och sen efter det så svettas jag när jag tränar. 🙂 Sen är jag mer noga med
Jag hade det problemet tidigare. Kan dock inte riktigt sätta fingret på vad jag gjorde för att bli av med problemet. Jag var på ett par spinningpass där jag blev helt genomsvettig och sen efter det så svettas jag när jag tränar. 🙂 Sen är jag mer noga med
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 23:06Jag är likadan.. har alltid tränat och aldrig svettats (inte som de andra). Blir rödare än rödast däremot... blandat med vita fläckar så jag ser ofta döende ut...
Inte ens spinning hjälpte för mig. En av mina söner är likadan, han ser också ut som en tom
Jag är likadan.. har alltid tränat och aldrig svettats (inte som de andra). Blir rödare än rödast däremot... blandat med vita fläckar så jag ser ofta döende ut...
Inte ens spinning hjälpte för mig. En av mina söner är likadan, han ser också ut som en tom
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 23:42Temperaturregleringen brukar ju fungera bra. Prövat att ta tempen när hon känner sig varm? När det kommer värmeböljor brukar äldre kvinnor drabbas, vilket kan tyda på att regleringen fungerar sämre efter klimakteriet. Men annars brukar det funka bra.
Ju
Temperaturregleringen brukar ju fungera bra. Prövat att ta tempen när hon känner sig varm? När det kommer värmeböljor brukar äldre kvinnor drabbas, vilket kan tyda på att regleringen fungerar sämre efter klimakteriet. Men annars brukar det funka bra.
Ju
Quote from Catharina Brattlin on 26 June 2010, 23:53Har hon alltid varit "sån" eller har det börjat trilskas på senare tid?
Jag tror också att hon skulle behöva se över sitt vätskeintag faktiskt. Hon kanske dricker dåligt på dagarna? De gånger jag, t ex, har slutat svettas under träning/tävling i varmt vä
Har hon alltid varit "sån" eller har det börjat trilskas på senare tid?
Jag tror också att hon skulle behöva se över sitt vätskeintag faktiskt. Hon kanske dricker dåligt på dagarna? De gånger jag, t ex, har slutat svettas under träning/tävling i varmt vä
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 00:02Ja, tänk att det kan vara ett problem att inte svettas! För min del hade det varit underbart att inte svettas, jag vet inte hur ofta jag får byta tröjor på en dag. För att inte snacka om hur träningströjan ser ut efter ett pass (oavsett om det är på 10 el
Ja, tänk att det kan vara ett problem att inte svettas! För min del hade det varit underbart att inte svettas, jag vet inte hur ofta jag får byta tröjor på en dag. För att inte snacka om hur träningströjan ser ut efter ett pass (oavsett om det är på 10 el
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2010, 00:08Men, det är väl ett solklart problem om man inte kan svettas och kyla ner kroppen, så att man känner sig kokt under ett träningspass? Jag avskyr verkligen känslan!
Jag tycker synd om dem som inte får igång kylanläggningen ordentligt. De lider bra mycket
Men, det är väl ett solklart problem om man inte kan svettas och kyla ner kroppen, så att man känner sig kokt under ett träningspass? Jag avskyr verkligen känslan!
Jag tycker synd om dem som inte får igång kylanläggningen ordentligt. De lider bra mycket
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 00:24Jag håller med om att det är ett problem att inte svettas, men just nu hade det varit underbart att slippa det ett tag.
Ja, att svettas så här mycket är jobbigt, men det är inget "fel" på mig, har kollat med läkare. Tydligen är det en "släktgrej" för bå
Jag håller med om att det är ett problem att inte svettas, men just nu hade det varit underbart att slippa det ett tag.
Ja, att svettas så här mycket är jobbigt, men det är inget "fel" på mig, har kollat med läkare. Tydligen är det en "släktgrej" för bå
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 11:02Det går ju snabbt att testa hypotesen om att det handlar om för lite vätska genom att dricka extra mycket och se om svettningen kommer igång. Men man ska komma ihåg att för mycket vätska kan leda till hyponatremi. För mycket vatten helt enkelt och det har
Det går ju snabbt att testa hypotesen om att det handlar om för lite vätska genom att dricka extra mycket och se om svettningen kommer igång. Men man ska komma ihåg att för mycket vätska kan leda till hyponatremi. För mycket vatten helt enkelt och det har