Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfå ihop extra löpträning
You need to log in to create posts and topics.

Började träna löpning förra sommaren, sprang i princip 4 gånger i veckan. hade ett upphåll från augusti till nu i februari då jag införskaffade mig ett par nya asics och gav mig på löpbandet.

Nu vill jag höja mitt km antal per vecka men vill även hinna m

Spring tur och retur jobb, spring på lunchraster, spring till och från gymmet, spring till och från alla andra aktiviteter. Det finns i princip alltid dusch vart man än springer.

Tycker det är svårt att svara på ditt inlägg då du inte nämner nåt om varför det skulle vara svårt att få till det?
Jobbar du? Pluggar? Arbetslös? Barn o familj?

Det finns 24timmar om dygnet 7 dar i veckan - du måste förklara varför du inte kan utnyttja

Prioritera rätt

Att öka antalet km/veckan är inga problem. Att göra det utan att dra på sig skador är däremot svårare.

Öka max 10 % per vecka och minska var tredje vecka.

Springa före gymmet eller på gymmet det är det som är frågan.
Annars kan man ta ett morgonpass innan man ens har vaknat 😀

jag pluggar, gymnasiet tredje året på barn och fritidsprogrammet.
Det är svårt att orka upp tidigt på morgonkvisten för att springa innan skolan när man börjar åtta 🙁

vet inte hur jag ska lägga upp träningen, vill tappa en del bukfett..

tack för svar

Att komma iväg och springa före åtta är inte tidigt... 😉

Det svåra med löpning är att man alltid kan göra det "sen", "en annan dag", "på fredag". Tilll skillnad mot fotbollsträningar som är tisdagar kl 18.

Mitt råd är att du får in en rutin på löpningen. Vad är rimligt? Kanske ska du ALLTID springa på tisdagar