Quote from Guest on 9 February 2014, 18:44Hej! Jag är en tjej som löper relativt mycket. Mellan 2,5 - 4,5 mil/vecka i dagsläget. Tre-fyra gånger i veckan. Utöver det tränar jag gym och crossfit. I maj ska jag köra GBG-varvet för andra gången och har som mål 1:50 tidsmässigt.
Jag tänkte att jag s
Hej! Jag är en tjej som löper relativt mycket. Mellan 2,5 - 4,5 mil/vecka i dagsläget. Tre-fyra gånger i veckan. Utöver det tränar jag gym och crossfit. I maj ska jag köra GBG-varvet för andra gången och har som mål 1:50 tidsmässigt.
Jag tänkte att jag s
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 18:54Hej
Det jag har förstått är att det är väldigt vanligt att vi vilar för lite med den följden att återhämtningen tar stryk. I värsta fall går du in i en träningsvägg. Jag läser ofta Runners Word och det är hela tiden uppmaningar att verkligen tänka på att
Hej
Det jag har förstått är att det är väldigt vanligt att vi vilar för lite med den följden att återhämtningen tar stryk. I värsta fall går du in i en träningsvägg. Jag läser ofta Runners Word och det är hela tiden uppmaningar att verkligen tänka på att
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 21:13Tack för ett bra och seriöst svar! På något sätt har jag ju insett detta och förstått att jag vilar för lite för att verkligen bli bättre på löpningen men har så svart att låta bra Crossfit-passen. Men jag ska nog ge löpningen en seriös chans och kanske k
Tack för ett bra och seriöst svar! På något sätt har jag ju insett detta och förstått att jag vilar för lite för att verkligen bli bättre på löpningen men har så svart att låta bra Crossfit-passen. Men jag ska nog ge löpningen en seriös chans och kanske k
Quote from Funbeat user on 10 February 2014, 07:11Det viktigaste är att lyssna på kroppen. Det finns andra faktorer än just träning som kan påverka beslut om att köra pass "enligt programmet" eller inte, t.ex. sömn, kost och arbete.
Om du vet med dig att du inte lyssnar på kroppen (övertaggad :)) är det
Det viktigaste är att lyssna på kroppen. Det finns andra faktorer än just träning som kan påverka beslut om att köra pass "enligt programmet" eller inte, t.ex. sömn, kost och arbete.
Om du vet med dig att du inte lyssnar på kroppen (övertaggad :)) är det
Quote from Funbeat user on 10 February 2014, 13:24Emelie, om du vill springa bra på Göteborgsvarvet, så tycker jag du ska satsa på löpningen i 3 månader. Det gäller att ha en balans mellan träning och vila.
En variant är periodisera din träning, att under 3 veckor träna 4 pass löpning och ett styrkepass
Emelie, om du vill springa bra på Göteborgsvarvet, så tycker jag du ska satsa på löpningen i 3 månader. Det gäller att ha en balans mellan träning och vila.
En variant är periodisera din träning, att under 3 veckor träna 4 pass löpning och ett styrkepass
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 08:34Hej,
Du tränar idag redan 3-4 pass löpning i veckan. Plus 2 på gym/crossfit. Din kropp är alltså van att träna relativt ofta. Ser inget stort hinder att du ökar till att ligga än oftare runt 4 pass löpning. Prova att ha crossfit och löpning på samma dag.
Hej,
Du tränar idag redan 3-4 pass löpning i veckan. Plus 2 på gym/crossfit. Din kropp är alltså van att träna relativt ofta. Ser inget stort hinder att du ökar till att ligga än oftare runt 4 pass löpning. Prova att ha crossfit och löpning på samma dag.