Quote from Guest on 12 September 2008, 00:10...hade ingen aning om att det finns en förening för långdistanslöpare som är veganer; veganrunners heter dom och kommer vara representerade på vegomässan i Sthlm nu på lördag, för den som har vägarna förbi.
Kopierat från vegomässans info;
"Kom och träf
...hade ingen aning om att det finns en förening för långdistanslöpare som är veganer; veganrunners heter dom och kommer vara representerade på vegomässan i Sthlm nu på lördag, för den som har vägarna förbi.
Kopierat från vegomässans info;
"Kom och träf
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 00:20oh, spännande
oh, spännande
Quote from Elias Engqvist on 12 September 2008, 00:56Bland veganer finns det förebilder som heter duga. Nej, han heter inte duga utan Dave Scott, "The Man" och har vunnit Hawaii Ironman 6 gånger (under 80-talet) och var då vegan. Det ryktas iofs att han på senare tid börjat äta fisk!
Bland veganer finns det förebilder som heter duga. Nej, han heter inte duga utan Dave Scott, "The Man" och har vunnit Hawaii Ironman 6 gånger (under 80-talet) och var då vegan. Det ryktas iofs att han på senare tid börjat äta fisk!
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 07:40Ha ha, jag springer faktiskt för Vegan Runners! (hv)
Ha ha, jag springer faktiskt för Vegan Runners! (hv)
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 08:25Det är grymt viktigt och peppande med veganska/vegetariska förebilder om man tränar hårt och inte vill äta kött. Dels så går det en massa stenålderskosttrender inom uthållighetsidrotterna just nu, ofta baserade på en massa kött. Dels blir man hela tiden p
Det är grymt viktigt och peppande med veganska/vegetariska förebilder om man tränar hårt och inte vill äta kött. Dels så går det en massa stenålderskosttrender inom uthållighetsidrotterna just nu, ofta baserade på en massa kött. Dels blir man hela tiden p
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 12:32Om ni letar förebilder bland veganlöpare, finns det väl ingen större än fenomenet Erik Östbye...
Om ni letar förebilder bland veganlöpare, finns det väl ingen större än fenomenet Erik Östbye...
Quote from Elias Engqvist on 12 September 2008, 12:42Ja du Erik det är inte dåligt att ha varit svensk mästare flera omgångar och Erik Ö är ju ett fenomen. Men det är lite värre att vinna Hawaii Ironman faktiskt. Förstår inte riktigt varför du ville nedvärdera det?
Ja du Erik det är inte dåligt att ha varit svensk mästare flera omgångar och Erik Ö är ju ett fenomen. Men det är lite värre att vinna Hawaii Ironman faktiskt. Förstår inte riktigt varför du ville nedvärdera det?
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:02"Det ryktas iofs att han på senare tid börjat äta fisk! "
doping!!!
"Det ryktas iofs att han på senare tid börjat äta fisk! "
doping!!!
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:04Eeh, var någonstans nedvärderar jag insatser i Ironman????
Jag skrev bara om Erik Östbye, inget annat. Läs om, läs rätt!
Hörde en gång ett radioinslag på P1 på 80-talet om Östbye, i intervjun pratades det bl.a. om en mara som gick i extremt varmt väder
Eeh, var någonstans nedvärderar jag insatser i Ironman????
Jag skrev bara om Erik Östbye, inget annat. Läs om, läs rätt!
Hörde en gång ett radioinslag på P1 på 80-talet om Östbye, i intervjun pratades det bl.a. om en mara som gick i extremt varmt väder
Quote from Elias Engqvist on 12 September 2008, 13:15Erik: Så få ord som du skrev var det inte svårt att hitta 🙂
Erik: "...finns det väl ingen större än fenomenet Erik Östbye"
Eftersom jag just gett en förebild, Dave Scott, så förefaller det som om du säger att det inte finns nån som är större än Erik
Erik: Så få ord som du skrev var det inte svårt att hitta 🙂
Erik: "...finns det väl ingen större än fenomenet Erik Östbye"
Eftersom jag just gett en förebild, Dave Scott, så förefaller det som om du säger att det inte finns nån som är större än Erik