Quote from Guest on 26 July 2011, 17:46Hej!
Jag har varit tokförkyld 2 dagar men känner mig idag bättre och tror jag är helt frisk inom några dagar. På lördag har jag Visby Halvmarathon och jag tror inte att tävlingen i sig är hotad, jag är frisk på lördag.Däremot undrar jag vad ni har för e
Hej!
Jag har varit tokförkyld 2 dagar men känner mig idag bättre och tror jag är helt frisk inom några dagar. På lördag har jag Visby Halvmarathon och jag tror inte att tävlingen i sig är hotad, jag är frisk på lördag.
Däremot undrar jag vad ni har för e
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 17:56Jag har ingen kunskap om just det, men det tar ju längre det innan konditionen försämras och en liten förkylning borde inte göra något. Eller? :3
Jag har ingen kunskap om just det, men det tar ju längre det innan konditionen försämras och en liten förkylning borde inte göra något. Eller? :3
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 17:59Jag kanske var lite otydlig. Jag tänkte inte på träningsuppehållet i sig. Snarare att kroppen pga förkylningen (efter friskförklaring) behöver lite tid för att bli 100%-ig igen.
Jag kanske var lite otydlig. Jag tänkte inte på träningsuppehållet i sig. Snarare att kroppen pga förkylningen (efter friskförklaring) behöver lite tid för att bli 100%-ig igen.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 21:45För mig tar det alltid en eller ett par veckor för luftrören att bli återställda efter en förkylning. Jag kan då inte springa fort. Men jag har ansträngningsastma, det är nog därför.
För mig tar det alltid en eller ett par veckor för luftrören att bli återställda efter en förkylning. Jag kan då inte springa fort. Men jag har ansträngningsastma, det är nog därför.
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 00:27Jag var rejält förkyld i några dagar och lite sådär seg resten av samma vecka, och tränade veckan efter det, men kände mig väsentligt mycket svagare än innan förkylningen.
Även nu när det gått ytterligare drygt en vecka och jag känner mig 100% bra så mä
Jag var rejält förkyld i några dagar och lite sådär seg resten av samma vecka, och tränade veckan efter det, men kände mig väsentligt mycket svagare än innan förkylningen.
Även nu när det gått ytterligare drygt en vecka och jag känner mig 100% bra så mä
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 20:05Jag tycker inte jag tappar något efter en förkylning - om man med tappar menar något som jag tränat upp och sedan måste träna upp igen. Däremot kan jag känna mig klen och prestera dåligt ganska länge efteråt. När den klenheten sedan släpper brukar det kän
Jag tycker inte jag tappar något efter en förkylning - om man med tappar menar något som jag tränat upp och sedan måste träna upp igen. Däremot kan jag känna mig klen och prestera dåligt ganska länge efteråt. När den klenheten sedan släpper brukar det kän
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 21:05Lika lång tid som man är sjuk brukar det ta att komma tillbaka i samma slag. Oftast längre tid om man var "formtoppad" när man blev förkyld :-/
Lika lång tid som man är sjuk brukar det ta att komma tillbaka i samma slag. Oftast längre tid om man var "formtoppad" när man blev förkyld :-/
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 14:55Jag startade loppet men bröt efter 7km. Kände efter 2-3km att jag hade ingen ork i varken kropp eller ben. Så svaret är att dagsformen blir mycket sämre dagarna efter en förkylning. Nu har det gått en vecka och nu känner jag mig mycket piggare i benen när
Jag startade loppet men bröt efter 7km. Kände efter 2-3km att jag hade ingen ork i varken kropp eller ben. Så svaret är att dagsformen blir mycket sämre dagarna efter en förkylning. Nu har det gått en vecka och nu känner jag mig mycket piggare i benen när
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 21:13På den tiden jag körde med pulsband brukade det ta två veckor efter det att jag tyckte att jag var frisk efter en förkylning innan vilopulsen var tillbaks till normal nivå (#) Måste betyda att det tar längre tid innan kroppen gör sig kvitt förkylningen än
På den tiden jag körde med pulsband brukade det ta två veckor efter det att jag tyckte att jag var frisk efter en förkylning innan vilopulsen var tillbaks till normal nivå (#) Måste betyda att det tar längre tid innan kroppen gör sig kvitt förkylningen än
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 07:31Länk till en tråd jag startade efter en förkylning:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=986926
Länk till en tråd jag startade efter en förkylning: