Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Trist, Funbeat. Ni låter blufföretaget Finitro i banner framföra sina lögner om att deras produkt är räddningen för alla med reumatism, artrit eller andra ledbesvär. Det finns inga bevis (relevanta oberoende tester) som påvisar effekt. Företaget får super

Stämmer det att Funbeat accepterar reklam från oseriösa företag?? I så fll blir jag besviken! Naturligtvis hoppas jag att det är ett förbiseende, ett misstag som snarast kommer att korrigeras.

Intressant. Båda ovanstående inlägg äger naturligtvis sin riktighet. I ett bredare perspektiv kan man fråga sig: vilket samhälle är det vi lever i? Svaret på denna retoriska fråga är givet: ett nyliberalistiskt samhälle. Begreppet kvalitet har för länge s

Jag tror inte funbeat aktivt väljer vilken reklam som ska visas. Förmodligen använder dom sig av en tjänst från ett företag som erbjuder "riktad" reklam beroende på tidigare besökta sidor och sökningar. Om det är ok eller inte är också en intressant fråga

Om ni undrar vilken reklam det är så syns den då och då överst här (reklam som alternerar) och visar en tecknad seriestrip om 5 bilder med påståendet "Botemedlet för artros".

För mig är det i princip som att vi skulle kunna läsa reklam från kosttillskott

Jag tror att Funbeat har gått över till samma upplägg som så många andra, dvs det är Google-ads eller annan reklamdistributör som lägger ut reklamen (delvis riktad beroende på dina tidigare klick).
Vore dock intressant med ett svar från Olle, gärna med vi

"Begreppet kvalitet har för länge sedan trätt ur tiden, kvar finns idén att tjäna pengar på idioter (95% av Sveriges befolkning)."

Anders B, vad består resterande 5% av?
Lantisar? 😉

Jag betalar för att slippa se all reklam. 😉

Det gör jag med, jag bryr mig fortfarande om den moraliska kompassen hos de företag jag skickar pengar till.

Kvaliteten på Anders Bs hela inlägg kan nog på goda grunder ifrågasättas.

"Begreppet kvalitet har för länge sedan trätt ur tiden, kvar finns idén att tjäna pengar på idioter (95% av Sveriges befolkning)."

Undrar vilken del Anders B anser att han själv t