Quote from Guest on 14 March 2010, 15:09Hej alla!
Jag vill väldigt gärna förbättra min kondition.
Jag springer 3 km på 18 min. Hade velat få ner den till 16 min istället. Vill gärna att detta ska kunna gå på två månader då jag har ett coopers-test jag måste springa då.
Några tips på hur jag kan
Hej alla!
Jag vill väldigt gärna förbättra min kondition.
Jag springer 3 km på 18 min. Hade velat få ner den till 16 min istället. Vill gärna att detta ska kunna gå på två månader då jag har ett coopers-test jag måste springa då.
Några tips på hur jag kan
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 15:19hur mycket har du sprungit innan??
hur mycket har du sprungit innan??
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 22:37Träna regelbundet och träna varierat, d.v.s. blanda lugna löppass med hårdare löpning (fartlek eller backträning t.ex.).
Mitt tips: spring tre gånger i veckan. Ta inte ut dig stenhårt varje gång, men ganska rejält ibland.
Lyssna på kroppens signaler.
Då
Träna regelbundet och träna varierat, d.v.s. blanda lugna löppass med hårdare löpning (fartlek eller backträning t.ex.).
Mitt tips: spring tre gånger i veckan. Ta inte ut dig stenhårt varje gång, men ganska rejält ibland.
Lyssna på kroppens signaler.
Då
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 22:53Har aldrig riktigt tyckt om löpning. Så just löpning har de inte blivit så mkt av. Men jag går regelbundet på gym o friskispass, det brukar bli 2-4 ggr i veckan beroende på hur mycket annat jag har i veckan. Jag var sjuk i två veckor kring vecka åtta. Så
Har aldrig riktigt tyckt om löpning. Så just löpning har de inte blivit så mkt av. Men jag går regelbundet på gym o friskispass, det brukar bli 2-4 ggr i veckan beroende på hur mycket annat jag har i veckan. Jag var sjuk i två veckor kring vecka åtta. Så
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 08:59Kondition är densamma oavsett vilken fysisk aktivitet du gör. Det är lättare att springa snabbt inne på löpband än utomhus. Anledningen är att man dels har farthållning inomhus, och att man utomhus är beroende av underlag och tex motvind.
Så är du inte s
Kondition är densamma oavsett vilken fysisk aktivitet du gör. Det är lättare att springa snabbt inne på löpband än utomhus. Anledningen är att man dels har farthållning inomhus, och att man utomhus är beroende av underlag och tex motvind.
Så är du inte s
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:15Det är riktigt, men om du ska springa 3 km på så kort tid som möjligt rekommenderar jag dig att träna just löpning. Friskispass är givetvis inte bortkastat, men kondition är ett ganska diffust begrepp som bygger på flera olika faktorer. Och om du vill spr
Det är riktigt, men om du ska springa 3 km på så kort tid som möjligt rekommenderar jag dig att träna just löpning. Friskispass är givetvis inte bortkastat, men kondition är ett ganska diffust begrepp som bygger på flera olika faktorer. Och om du vill spr
Quote from Ulrika Ekelund on 15 March 2010, 09:27Precis Björn! Det man gör ofta blir man bra på.
Så enkelt är det. Löpning är mycket mer än kondition.
Precis Björn! Det man gör ofta blir man bra på.
Så enkelt är det. Löpning är mycket mer än kondition.
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:28Jag läste för snabbt, reagerade inte på detta med Coopertestet.
Så det är helt sant, för att bli bra på löpning måste du träna löpning. Men har du 2 månader så är det gott om tid.
Det du måste komma igång med är snabbhetsträning i just löpning. Men du v
Jag läste för snabbt, reagerade inte på detta med Coopertestet.
Så det är helt sant, för att bli bra på löpning måste du träna löpning. Men har du 2 månader så är det gott om tid.
Det du måste komma igång med är snabbhetsträning i just löpning. Men du v
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 13:05Det låter väldigt vettigt de ni säger! Ska försöka följa era råd! Dock har jag tyvärr fått väldigt ont i halsen... De senaste dagarna... Visst är det så att man inte ska träna då? El kan man köra lite lugnt? Vad föreslår ni?
Det låter väldigt vettigt de ni säger! Ska försöka följa era råd! Dock har jag tyvärr fått väldigt ont i halsen... De senaste dagarna... Visst är det så att man inte ska träna då? El kan man köra lite lugnt? Vad föreslår ni?
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 13:21ONT i halsen=tränings förbud har jag lärt mig
tycker du ska köra ett intervall pass i veckan och sedan ett 5km pass i lugnt tempo..kan du prat och springa samtidigt så har du bra fart
och försök att springa så du sätter ner främfre delen av fötterna und
ONT i halsen=tränings förbud har jag lärt mig
tycker du ska köra ett intervall pass i veckan och sedan ett 5km pass i lugnt tempo..kan du prat och springa samtidigt så har du bra fart
och försök att springa så du sätter ner främfre delen av fötterna und