Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörberedelse inför Gbg-varvet
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur lång förberedelse behövs för att kunna springa Gbg-varvet tror ni?
Nu är jag inne på min 12 träningsvecka och springer 4 min går 1 4ggr +uppvärmning och nerjogg.
Försöker träna 3-5ggr i veckan, men har nu fått ont i en fot, aj, aj.
Tror ni jag har mö

Det tror jag absolut att du kan! Det finns även program för att klara halvmarathon här:
http://www.marathon.se//news/home_halvmarathon.cfm
Jag försöker själv följa programmet för att klara det på 2 timmar. De har även ett 5 veckorsprogram för "kom igång

Tack det låter skönt 🙂

Klart att Du kan! Det gäller bara att vara målmedveten som Du verkar vara. Jag är 57 år och började med löpning på motionsnivå för två år sedan och sprang Varvet första gången 2007 på 2,11 och har ambitionen att ta mig under 2 timmar i 2008. Jag föjde en

För att kunna springa Gbgsvarvet behöver du inte träna alls. Så gott som alla med lite envishet klarar det. När jag sprang varvet första gången så hade jag nog tränat i max ett par månader, med något löppass i veckan på upp till 15 km + att jag rökte ett

Inga problem Marika,
Jag gjorde det i år efter mindre träning än så.
Träna bara på!
Lycka till

Ju mer förberedd man kommer desto bättre tror jag. Kör hårt. Det är inte bara målet som räknas utan även vägen dit.

🙂

Självklart kan du det! Tro inte på någon som säger det motsatta 🙂
Det är bara att fortsätta i samma stil och så ses vi med stora leenden den 17:e (V)

Tack ALLA för upmuntran (L)
Verkar perfekt med maratonuppladdningen.

mvh Marika

Marika, du kommer att klara det enkelt om du börjar nu. Enda hotet du har är att du blir för ambitiös och tränar för ofta och för hårt utan att vila emellan. Då kan du bli skadad o då kanske det blir ett långt uppehåll...

12