Quote from Guest on 19 February 2012, 22:42Under detta inlägg vill jag att ni som vill, skriver ner era förkortningar i era simpass ihop med en förklaring vad dessa betyder... Skriver ni in förkortning på en teknikövning ser jag gärna fram emot en förklaring om hur den går till... Jag börjar med m
Under detta inlägg vill jag att ni som vill, skriver ner era förkortningar i era simpass ihop med en förklaring vad dessa betyder... Skriver ni in förkortning på en teknikövning ser jag gärna fram emot en förklaring om hur den går till... Jag börjar med m
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 22:52VFSH = vad fan som helst (egentligen vanligast istf avbad)
VFSH = vad fan som helst (egentligen vanligast istf avbad)
Quote from Elias Engqvist on 19 February 2012, 23:21cr=crawl???
Det vanliga är väl ss=sammansatt
cr=crawl???
Det vanliga är väl ss=sammansatt
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 23:33Alla har vi våra egna förkortningar, därav mitt inlägg och nyfikenhet av era egna förkortningar.
Alla har vi våra egna förkortningar, därav mitt inlägg och nyfikenhet av era egna förkortningar.
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 06:35fr=frisim
fr=frisim
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 07:20Christer:
"cr=crawl???
Det vanliga är väl ss=sammansatt"för oss som simma alla 4 simsett så är SS= sammansatt, men det betyder inte crawl/fr det betyder att du ska simma utan teknik övning, paddlar, platta eller fenor.
några jag använda
st = starttid/
Christer:
"cr=crawl???
Det vanliga är väl ss=sammansatt"
för oss som simma alla 4 simsett så är SS= sammansatt, men det betyder inte crawl/fr det betyder att du ska simma utan teknik övning, paddlar, platta eller fenor.
några jag använda
st = starttid/
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 12:44Precis som Ryan är jag kanske färgad av lång tid inom simning där begreppet "crawl" i praktiken inte existerar, utan de fyra simsätten benämns fjärilsim, ryggsim, bröstsim och frisim. Oftast förkortas de fj, ry, br, fr. Vid armsimning brukar det mycket ri
Precis som Ryan är jag kanske färgad av lång tid inom simning där begreppet "crawl" i praktiken inte existerar, utan de fyra simsätten benämns fjärilsim, ryggsim, bröstsim och frisim. Oftast förkortas de fj, ry, br, fr. Vid armsimning brukar det mycket ri
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 19:28IM = Individual Medley
d+p = dolme + paddel
ua = utan andning
5+7+9 andning var 5:e 7:e 9:e tag, antingen ändra "rullande" eller 25 av varje
SFSM = Så Fort Som Möjligt(!)
IM = Individual Medley
d+p = dolme + paddel
ua = utan andning
5+7+9 andning var 5:e 7:e 9:e tag, antingen ändra "rullande" eller 25 av varje
SFSM = Så Fort Som Möjligt(!)
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 21:14"5+7+9 andning var 5:e 7:e 9:e tag, antingen ändra "rullande" eller 25 av varje"
Och jag tyckte vår hx 3-5-7 var tuff
Jag kommer prova din version
"5+7+9 andning var 5:e 7:e 9:e tag, antingen ändra "rullande" eller 25 av varje"
Och jag tyckte vår hx 3-5-7 var tuff
Jag kommer prova din version
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 13:34Lite (kanske) udda förkortningar. Dock ej påhittade av mig.
KPF = Krav På Fart
KPMF = Krav På Max Fart
AKPMF = Absolut Krav På Max Fart
Lite (kanske) udda förkortningar. Dock ej påhittade av mig.
KPF = Krav På Fart
KPMF = Krav På Max Fart
AKPMF = Absolut Krav På Max Fart