Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 12:01TR = travelling (eller traveling, då, eftersom det finns jänkare här) = benspark, armarna längs sidorna, fokus på vattenläge, vanligen med snorkel
TRR = travelling med rotation
TRR 6/6 = sex rotationsrörelser + sex armtag (ss)
TR = travelling (eller traveling, då, eftersom det finns jänkare här) = benspark, armarna längs sidorna, fokus på vattenläge, vanligen med snorkel
TRR = travelling med rotation
TRR 6/6 = sex rotationsrörelser + sex armtag (ss)
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 15:35FVTJB = Fan vad trött jag blev
FVTJB = Fan vad trött jag blev
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 16:44(t+)
😉
(t+)
😉
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 21:59bup - ben utan platta
De flesta förkortningar är nämnda i inläggen ovan, även om det varierar väldigt mycket från klubb till klubb!
kick brukar vi säga till när man simmar fjärilskick i streamline (händer över huvudet, som en pil)
+ diverse teknikövning
bup - ben utan platta
De flesta förkortningar är nämnda i inläggen ovan, även om det varierar väldigt mycket från klubb till klubb!
kick brukar vi säga till när man simmar fjärilskick i streamline (händer över huvudet, som en pil)
+ diverse teknikövning
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 11:31Många bekanta förkortningar. Men jag har aldrig blivit vän med förkortningen "IM" för medley när "me" går lika bra och följer samma logik som fj, ry, br och fr.
Många bekanta förkortningar. Men jag har aldrig blivit vän med förkortningen "IM" för medley när "me" går lika bra och följer samma logik som fj, ry, br och fr.
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 12:15Adrian: IM är förkortning för individuel medley. för att göra skildnad till lagkapp medley 😉 jag gick över till "med" nu att jag bo i sverige, men jag kanske kan var mer miljö vänlig och skriver "ME" och spara lite tupppenna 😉
teknik övning
2+1 br
Adrian: IM är förkortning för individuel medley. för att göra skildnad till lagkapp medley 😉 jag gick över till "med" nu att jag bo i sverige, men jag kanske kan var mer miljö vänlig och skriver "ME" och spara lite tupppenna 😉
teknik övning
2+1 br
Quote from Tomas Stöt on 29 February 2012, 17:10Oj hittade ett lexikon! (H)
Oj hittade ett lexikon! (H)
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 08:22Jag glömde RAT = räkna armtag. Det kan stå 200 m A2 RAT4 = räkna armtag på fyra av längderna (utspritt under tvåhundringen) för att hålla koll på att man inte tappar tekniken vartefter.
Jag glömde RAT = räkna armtag. Det kan stå 200 m A2 RAT4 = räkna armtag på fyra av längderna (utspritt under tvåhundringen) för att hålla koll på att man inte tappar tekniken vartefter.
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 13:21Ryan: Jo, jag vet vad IM står för, jag bara tycker det är mera konsekvent att skriva "me" när man ändå använder fj, ry, br och fr, eftersom det följer samma mall. Jag har haft tränare som hellre använder IM just för att det är termen på engelska.
Ryan: Jo, jag vet vad IM står för, jag bara tycker det är mera konsekvent att skriva "me" när man ändå använder fj, ry, br och fr, eftersom det följer samma mall. Jag har haft tränare som hellre använder IM just för att det är termen på engelska.
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 22:18Vill någon förklara förkortningen CSS för mig och vad den ev innebär?
Vill någon förklara förkortningen CSS för mig och vad den ev innebär?