Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörkyld + styrketräning?
You need to log in to create posts and topics.

Jaha, så slog förkylningen till. Inte tränat på en vecka och fortfarande hostig. Så nu undrar jag om det är okej att köra styrka och så? Konditionsträning går ju helt bort, men lite bålstyrka kan väl inte skada va?

Lite bålstyrka är helt ok. Det är hög puls o hårt arbete över tid du ska undvika

Anders N har helt rätt, här kommer Anders B och lägger till att du ska vara observant på om du har ont i halsen. I så fall skulle jag undvika att träna helt, eftersom bakterier i halsen kan sprida sig "neråt i systemet" på ett sådant sätt att de påverkar

tack så mycket 🙂 får nog bli någon sorts styrketräning imorgon. Ont i halsen har jag inte längre men lite förkylningsastma 🙁

Jag tycker du ska vara försiktig. Har man en infektion i kroppen skall man vila, oavsett om den "sitter i halsen", eller inte. Förutom att du kan skada ditt hjärta, kommer återhämtningen från sjukdomen att fördröjas. Ett styrkepass påfrestar kroppen, och

Lite snor gör inte träning farlig, men vissa infektioner gör det. Ett måttligt styrkepass med lite förkylning tror inte jag är farligare än att gå o handla. Ett sätt att ha koll på kroppen är ju vilopulsen, den brukar gå upp en del om man har infektioner.