Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörsäkra cykel + delar
You need to log in to create posts and topics.

Tjenare hur gör ni med cyklar för över 30-40tkr när ni skall försäkra era skönheter? har ni några special försäkringar? själv räcker min hemförsäkring upp till 20tkr för cykel så det känns ju inte helt tryggt.

Sen tänkte jag höra om ni har försäkrat era

Länsförsäkringar ersätter inte däck, men dock hjul...

Mina däck - även tubdäcken - är billigare än självrisken.
Cykeln ersätts upp till 30000:- - eller var det 35000:-? Jag bryr mig inte eftersom jag bara kommer upp i sisådär 25 lök som mest.

Länsförsäkringar har olika bolag som hanterar frågan olika.

De flesta använder sig av Trygg och Folksam. Tänk på att stöld är en helt annan sak än vurpor på grund av dåliga vägar.

Når du skriver colfiber dekk, så er det antaglig felg du mener.

Om priset på "gullungen " går ut over standar beløp i hemmforsikringen, må du selfølglig tegne en spesialforsikring for å få full dekning mot brand og tyveri.

Det krever som oftes at den

Så här svarade Folksam på min fråga:

Jag har köpt en "dyr" racercykel ca 42 000kr och har då en del frågor runt försäkring runt denna. Jag har läst i genom försäkringsvilkoren, men vill vara på den säkra sidan.
Jag bor i villa med eget garage, där jag fö

innan jag läser era svar, vill först bara kommentera mig själv vad gäller däck och hjul! menar självklart hjul.... har någon skadad hjärncell som får mig att säga däck när ja istället menar hjul 🙂

Tusen tack för svaret Peter, precis vad jag behövde veta! Får fixa ett eget finrum åt cykeln och teckna en full drulleförsäkring för att eliminera riskerna!

Nu skall jag bara försöka bygga ett eget kolfiberdäck, ja däck inget hjul, å sen skall jag försäk

Jag har Länsförsäkringar Uppsala och tecknade en tilläggsförsäkring för cykeln som täcker alla skador på utrustningen vid t.ex. omkullkörning. Den täcker även stöld utanför hemmet, förutsatt godkänt lås, men det är inte aktuellt då det handlar om en racer

I samband med att jag köpte en ny cykel fick jag med försäkringen "Smart Safty".
Den ersätter självrisken i hemförsäkringen upp till 5000:- och kostar för mig 105:-/år. Jag känner inte till om kostnaden beror på cykelns pris.

En klisterlapp på cykeln har