Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 08:40Smart Safety är kanske bra för att slippa självrisk vid stöld, men gör tyvärr ingen nytta vid skada på cykeln.
Smart Safety är kanske bra för att slippa självrisk vid stöld, men gör tyvärr ingen nytta vid skada på cykeln.
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 09:31Eller så försöker man spara lite pengar så att man har möjlighet att betala reparation eller en ny cykel själv så småningom. Eventuellt med lite hjälp av den slant man kanske får ut på den hemförsäkring som man ändå i realiteten måste ha, eftersom man fak
Eller så försöker man spara lite pengar så att man har möjlighet att betala reparation eller en ny cykel själv så småningom. Eventuellt med lite hjälp av den slant man kanske får ut på den hemförsäkring som man ändå i realiteten måste ha, eftersom man fak
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 12:24Jag har ingen sån självriskförsäkring som nämndes, men en tilläggsförsäkring som täcker skador på cykeln som annars inte omfattas av min hemförsäkring.
Visst skulle jag kunna spara 625:-/år i stället för att ha en försäkring, men det skulle jag nog ångra
Jag har ingen sån självriskförsäkring som nämndes, men en tilläggsförsäkring som täcker skador på cykeln som annars inte omfattas av min hemförsäkring.
Visst skulle jag kunna spara 625:-/år i stället för att ha en försäkring, men det skulle jag nog ångra
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 13:16- Fredrik, jag hänger inte riktigt med på ditt resonemang.
Jag har en bra hemsäkring som jag hade innan jag skaffade en dyr cykel, med andra ord inga extra kostnader.
Så visst att skaffa en specialförsäkring är onödigt i första skedet om man inte har en
- Fredrik, jag hänger inte riktigt med på ditt resonemang.
Jag har en bra hemsäkring som jag hade innan jag skaffade en dyr cykel, med andra ord inga extra kostnader.
Så visst att skaffa en specialförsäkring är onödigt i första skedet om man inte har en
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 13:19Det beror ju helt på hur ofta du utnyttjar försäkringen, vad du betalar för den, och vad du faktiskt får ifrån den vid skada.
Det säger sig självt att de allra flesta betalar mer än de får ut. Annars hade det inte funnits försäkringsbolag.
Det är vettig
Det beror ju helt på hur ofta du utnyttjar försäkringen, vad du betalar för den, och vad du faktiskt får ifrån den vid skada.
Det säger sig självt att de allra flesta betalar mer än de får ut. Annars hade det inte funnits försäkringsbolag.
Det är vettig
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 13:21Nej, du får typiskt normalt inte cykelns värde minus avdrag osv och kan lägga på pengar för att få den cykel du vill ha. Du får en likadan cykel.
Sedan kan man eventuellt deala till sig andra lösningar och en del cykelhandlare är lite mer generösa i sin
Nej, du får typiskt normalt inte cykelns värde minus avdrag osv och kan lägga på pengar för att få den cykel du vill ha. Du får en likadan cykel.
Sedan kan man eventuellt deala till sig andra lösningar och en del cykelhandlare är lite mer generösa i sin
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 13:44Ja, att de flesta betalar mer i försäkringspremier än de någonsin får ut är förstås självklart. Jag väljer ändå att t.ex. ha helförsäkring på min bil, trots att jag skulle tjäna åtskilliga tusenlappar per år att enbart ha trafikförsäkring (så länge inget
Ja, att de flesta betalar mer i försäkringspremier än de någonsin får ut är förstås självklart. Jag väljer ändå att t.ex. ha helförsäkring på min bil, trots att jag skulle tjäna åtskilliga tusenlappar per år att enbart ha trafikförsäkring (så länge inget
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 14:37Angående bilen är det som sagt vettigare när risken blir större.
Angående cykeln så är det inte riktigt hela sanningen att det tar en viss tid att få ihop hela beloppet. Visst är det så, men hur stor är risken att du vid en t.ex en krasch får en skada so
Angående bilen är det som sagt vettigare när risken blir större.
Angående cykeln så är det inte riktigt hela sanningen att det tar en viss tid att få ihop hela beloppet. Visst är det så, men hur stor är risken att du vid en t.ex en krasch får en skada so
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 15:11Jag vet inte om du har något principiellt mot försäkringar eller nåt. 🙂
För mig är en dryg 50-lapp i månaden inte något som gör vare sig till eller från, medans däremot kostnaden för en kvaddad cykel skulle kännas.
Om du tycker det är bättre att spara
Jag vet inte om du har något principiellt mot försäkringar eller nåt. 🙂
För mig är en dryg 50-lapp i månaden inte något som gör vare sig till eller från, medans däremot kostnaden för en kvaddad cykel skulle kännas.
Om du tycker det är bättre att spara
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 20:50en genomgång av försäkringsbolagen på HappyMTB
http://happymtb.org/2009/01/24/forsakringsdjungeln-atererovrad/
en genomgång av försäkringsbolagen på HappyMTB
http://happymtb.org/2009/01/24/forsakringsdjungeln-atererovrad/