Quote from Guest on 19 March 2007, 16:36Ni som har cyklar som er käraste ägodel (eller nåt sånt) har ni någon extra försäkring på den??
Ni som har cyklar som er käraste ägodel (eller nåt sånt) har ni någon extra försäkring på den??
Quote from Funbeat user on 19 March 2007, 16:46Cykeln ingår i min hemförsäkring.
Cykeln ingår i min hemförsäkring.
Quote from Funbeat user on 19 March 2007, 16:51Hur dyr cykel täcker din hemförsäkring? Visst har det varit olika bud på det?
Hur dyr cykel täcker din hemförsäkring? Visst har det varit olika bud på det?
Quote from Panama B on 19 March 2007, 17:20Du har 1500 i sjalvrisk normalt.
HJag hade en stadscykel a 3500 som blev knyckt efter 1 ar och fick fran Folksam 900 kronor .....
3500 - sjalvrisk - avdrag for alder....
Kanns som forsakring inte ger sa mycket....
Du har 1500 i sjalvrisk normalt.
HJag hade en stadscykel a 3500 som blev knyckt efter 1 ar och fick fran Folksam 900 kronor .....
3500 - sjalvrisk - avdrag for alder....
Kanns som forsakring inte ger sa mycket....
Quote from Emma Sjöberg on 19 March 2007, 17:36Mycket hänger nog på vad man har för cykel (hur många sköna slantar den kostade).
Min cykel ingick INTE i hemförsäkringen automatiskt, men nu gör den det! Då har jag fullvärde o allrisk i min ursprungsförsäkring.
Mycket hänger nog på vad man har för cykel (hur många sköna slantar den kostade).
Min cykel ingick INTE i hemförsäkringen automatiskt, men nu gör den det! Då har jag fullvärde o allrisk i min ursprungsförsäkring.
Quote from Funbeat user on 19 March 2007, 17:37Vad gäller försäkring så finns det minst lika många bud som det finns försäktingsbolag. Men som sagt en vanlig uppfattning av försäkringbolagen är att det är nypris minus åldersavdrag.
Första året dvs ut ur butik kan vara 30% ochs edan 30% per år eller 20
Vad gäller försäkring så finns det minst lika många bud som det finns försäktingsbolag. Men som sagt en vanlig uppfattning av försäkringbolagen är att det är nypris minus åldersavdrag.
Första året dvs ut ur butik kan vara 30% ochs edan 30% per år eller 20
Quote from Funbeat user on 19 March 2007, 17:39Hur fungerade det, måste du anmäla och registrera cykeln och var det en extra avgift (höjdpremie?)?
Hur fungerade det, måste du anmäla och registrera cykeln och var det en extra avgift (höjdpremie?)?
Quote from Christian Möllerström on 19 March 2007, 18:36Kolla upp din hemförsäkring, normalt täcker den bara ett värde upp till ca 6500:- för en cykel. Jag lärde mig den hårda vägen förra året då min Scott blev skrot, som tur var så lyckades jag till slut få ut nästan hel värdet för den efter en hel del gnäll
Kolla upp din hemförsäkring, normalt täcker den bara ett värde upp till ca 6500:- för en cykel. Jag lärde mig den hårda vägen förra året då min Scott blev skrot, som tur var så lyckades jag till slut få ut nästan hel värdet för den efter en hel del gnäll
Quote from Therese Woodhill on 19 March 2007, 19:30självriskelimenering...
självriskelimenering...
Quote from Michael R on 19 March 2007, 20:04Det är en djungel där ute. På happymtb finns en bra guide:
http://happymtb.org/2006/04/04/forsakringsdjungeln-utforskad/
/E
Det är en djungel där ute. På happymtb finns en bra guide:
http://happymtb.org/2006/04/04/forsakringsdjungeln-utforskad/
/E