Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörsäkra cykeln?!
You need to log in to create posts and topics.

Jag ringde till Fröken Försäkringsbolag och frågade snällt, hon fixade det på telefon och nu finns den med som ett extra objekt (eller vad det kan heta) i försäkringsbrevet som kommer med posten snart!

Tur att man är försäkrad i Trygg-Hansa då.:D

Kan meddela att det nya försäkringsbrevet kom idag! Där står det särskilt inskrivet detaljer om Cykeln. Under rubriken Värdemålsförsäkring heter det!

Silva - Vad har du för försäkringsbolag?
När jag skulle välja nytt bolag visade det sig att det bara var Trygg Hansa som fullvärdesförsäkrade cyklar. Alla andra hade standardscykelnormer. Man kan jämföra försäkringar på Konsumenternas Försäkringsbyrås he

Apropå försäkringar. Om ni är kunder hos Nordea kan jag rekommendera Vesta som Nordea har ett samarbete med. Jag kollade mina försäkringar och de var mycket billigare och på sjuk- och olycksfallsförsäkringen var vad vissa försäkringsbolag har som undantag

(t+) bra att man har Trygg Hansa, ska ring och kolla.

Jag har IF, och de har fullvärde försäkrat min cykel, inga problem alls.

Trygg Hansa är bra. jag fick ut 15000 utan mankemang när jag vurpade på VR för några år sen.

Ringde Trygg Hansa och mycket riktigt ingår cykelförsäkringen i hus o hem :D. Dock kom vi fram till att det "bara" var upp till ett värde av 35.000:- per skadetillfälle. Inte för att min cykel kostade så mycket men per skadetillfälle räknas alla cyklar i

Jag har Dina fd Sockenbolagen!