Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Fick precis hem min cervelo S2 idag! Wohhoo! 🙂
Men uppstod ett problem när jag skulle montera garmin-sensorn för fart/kadens.
Armen som mäter farten hamnar alldeles för nära ekrarna (som ska hålla magneten).

Var ute en sväng med den nyss och den r

sätt fast sensorn upp och ner, så att armen är under ramen.

SÅKLART!!

Den ska vara på undersidan.

Annars kan man fälla upp armen på sensorn om det blir för trångt.

Edgen mäter hastigheten utmärkt med GPS:en. Enda nackdelen är att den kan vara seg på att hitta satteliterna när man startar den. Ser inte varför du behöver något i hjulet, blir bara klydd... så koppla bara in kadensmätaren.

Det har du rätt i Linus. Fast sist jag var ute och sprang 5 km så visade min edge 4 km.
Hade sartat den ca 10 min innan jag började springa och sprang en uppmätt slinga, så bansträckningen var det inte fel på. Dock var det mulet..

Annars brukar edgen vi

Är det GSC10-sensorn som ni använder? Kan man i så fall bara skruva av armen om den bara mäter hastighet eller har jag fattat helt fel nu? Jag får inte in fast den på min P2K utan att det låter som att man hade en kartongbit insatt i bakhjulet på samma sä

Fia: 4 km istället för 5 km?!?!?! Var det resultatet i edgen eller var det vad du fick när du importerat det in i Funbeat? Har sett att funbeat tar bort punkter och om man har otur och förflyttar sig mycket i snirklar så kan jag tänka mig att det blir kor

Linus, tyvärr var det både innan och efter import. 🙁

Har aldrig annars haft så stor felmarginal, inte vad jag minns nu.

12