Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 17:27Har likadan uppsättning med GSC10 sensorn på min Cervelo RS, det blir ganska trångt vid installation, armen som mäter mot sensor är justerbar med en liten skruv och kan flyttas närmare eller längre ifrån beroende på hur tajt det blir mot hjulet/magneten.
Har likadan uppsättning med GSC10 sensorn på min Cervelo RS, det blir ganska trångt vid installation, armen som mäter mot sensor är justerbar med en liten skruv och kan flyttas närmare eller längre ifrån beroende på hur tajt det blir mot hjulet/magneten.
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 21:34fungerade bra att sätta den uppåt också! vred bara armen för farten uppåt helt enkelt.
om den får in fart-data från magnet, vad prioriterar den då? eller tar den ett snitt av info från gps och magnet?
fungerade bra att sätta den uppåt också! vred bara armen för farten uppåt helt enkelt.
om den får in fart-data från magnet, vad prioriterar den då? eller tar den ett snitt av info från gps och magnet?
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 21:44om gps-kontakt, bara gps
om gps-kontakt, bara gps
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 21:50Bruk magneten, så sparer du strøm . Utregning av hastighet fra sattlitter trekker mer strøm.
Redigert: hastigheten blir også mere jevn. Litt mer urolig med sattlittutregning.
Bruk magneten, så sparer du strøm . Utregning av hastighet fra sattlitter trekker mer strøm.
Redigert: hastigheten blir også mere jevn. Litt mer urolig med sattlittutregning.
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 13:58Någon som har en bild på sensorn monterad UNDER kedjestaget, så som beskrivs i tråden? Jag får inte till det.
Undrar också om det finns några negativa aspekter av att ha "armen" uppåt gällande stabilitet för enheten samt generellt vindmotstånd på cykeln.
Någon som har en bild på sensorn monterad UNDER kedjestaget, så som beskrivs i tråden? Jag får inte till det.
Undrar också om det finns några negativa aspekter av att ha "armen" uppåt gällande stabilitet för enheten samt generellt vindmotstånd på cykeln.
Quote from Funbeat user on 29 July 2012, 19:11Med armen uppåt ryker den nog direkt om den råkar komma in i hjulet. På min basso gick det att ha armen nedåt om man satte magneten på motsatta sidans ekrar.
Med armen uppåt ryker den nog direkt om den råkar komma in i hjulet. På min basso gick det att ha armen nedåt om man satte magneten på motsatta sidans ekrar.
Quote from Funbeat user on 5 August 2012, 01:04Jag kör armen nedåt i "nedersta" läget. Tvingades även ta ett extra buntband runt "armen" för att hålla den mot kedjestaget, men nu får allt plats och rullar som det skall. Även jag är osugen på att ha armen uppåt pga. risken vid ev. snedställning till fö
Jag kör armen nedåt i "nedersta" läget. Tvingades även ta ett extra buntband runt "armen" för att hålla den mot kedjestaget, men nu får allt plats och rullar som det skall. Även jag är osugen på att ha armen uppåt pga. risken vid ev. snedställning till fö
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 18:09Jag klippte av armen när jag monterade den på min Cervelo P2:a, tog i högprofilshjulen i alla lägen. Farten får jag via GPS.
Jag klippte av armen när jag monterade den på min Cervelo P2:a, tog i högprofilshjulen i alla lägen. Farten får jag via GPS.