Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Har likadan uppsättning med GSC10 sensorn på min Cervelo RS, det blir ganska trångt vid installation, armen som mäter mot sensor är justerbar med en liten skruv och kan flyttas närmare eller längre ifrån beroende på hur tajt det blir mot hjulet/magneten.

fungerade bra att sätta den uppåt också! vred bara armen för farten uppåt helt enkelt.
om den får in fart-data från magnet, vad prioriterar den då? eller tar den ett snitt av info från gps och magnet?

om gps-kontakt, bara gps

Bruk magneten, så sparer du strøm . Utregning av hastighet fra sattlitter trekker mer strøm.

Redigert: hastigheten blir også mere jevn. Litt mer urolig med sattlittutregning.

Någon som har en bild på sensorn monterad UNDER kedjestaget, så som beskrivs i tråden? Jag får inte till det.

Undrar också om det finns några negativa aspekter av att ha "armen" uppåt gällande stabilitet för enheten samt generellt vindmotstånd på cykeln.

Med armen uppåt ryker den nog direkt om den råkar komma in i hjulet. På min basso gick det att ha armen nedåt om man satte magneten på motsatta sidans ekrar.

Jag kör armen nedåt i "nedersta" läget. Tvingades även ta ett extra buntband runt "armen" för att hålla den mot kedjestaget, men nu får allt plats och rullar som det skall. Även jag är osugen på att ha armen uppåt pga. risken vid ev. snedställning till fö

Jag klippte av armen när jag monterade den på min Cervelo P2:a, tog i högprofilshjulen i alla lägen. Farten får jag via GPS.

12