Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörslag på ny sadel?
You need to log in to create posts and topics.

Sadeln ska vara horisontell, annat är fel. Det är något annat i cykelns inställning som är fel, eller fel sadel.

Fel och fel... Man kan väl ha hur man vill bara det känns bra?

Förutom om man ska köra tävlingar, om jag minns rätt har UCI infört en regel för några år sedan om att sadeln måste vara vågrät, något som bekymrade många proffscyklister som måste vänja sig

Nu är ju inte det en ny regel.

OK, men det var väl ganska nyligen man verkligen började kontrollera saken? Jag har något minne om att proffsen grymtade om detta inför säsongen förra eller förrförra året.

På tal om regler finns ju Velominati, som inte bara gäller tävlingar utan oss all

Den regeln #48 kan ju gälla er alla då.

Och tur jag inte tävlar.

Det är dom som inte har följt reglerna som grymtar.

Jag har Brooks Swift på ena cykeln och Brooks B17 på den andra. Jag har B17 på cykeln jag cyklar långt på. B17 är nog bekvämmare, om jag måste fälla ett omdöme om dem, men det är marginellt. För mig funkar båda bäst om de ligger horisontellt, fullständigt

Jag måste skaffa en ny bred sadel, samt ett styre som gör att jag trivs bättre på cykeln. Jag skiter i vad cykelmasochisterna anser - jag vill att det ska kännas skönt att cykla, att jag har kontroll över cykeln. Så som jag minns det var det en stor glädj

Alla vi åldras. Så här 30-40 senare är minnet om tidigare förnöjelser just det ... ett minne blott.

Get over it.

Vad då "get over it"? Jag följde Bruses råd, rättade till sadel och styre, och fick en helt underbar tur i dag på drygt 30 km.
Man kan väl få gnälla lite; det var lättare förr när man inte hade så mycket att välja på. Även om hojen var tung och oväxlad.
M