Quote from Anders Wallerstedt on 27 April 2012, 12:55Sadeln ska vara horisontell, annat är fel. Det är något annat i cykelns inställning som är fel, eller fel sadel.
Sadeln ska vara horisontell, annat är fel. Det är något annat i cykelns inställning som är fel, eller fel sadel.
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 13:04Fel och fel... Man kan väl ha hur man vill bara det känns bra?
Förutom om man ska köra tävlingar, om jag minns rätt har UCI infört en regel för några år sedan om att sadeln måste vara vågrät, något som bekymrade många proffscyklister som måste vänja sig
Fel och fel... Man kan väl ha hur man vill bara det känns bra?
Förutom om man ska köra tävlingar, om jag minns rätt har UCI infört en regel för några år sedan om att sadeln måste vara vågrät, något som bekymrade många proffscyklister som måste vänja sig
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 14:05Nu är ju inte det en ny regel.
Nu är ju inte det en ny regel.
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 14:13OK, men det var väl ganska nyligen man verkligen började kontrollera saken? Jag har något minne om att proffsen grymtade om detta inför säsongen förra eller förrförra året.
På tal om regler finns ju Velominati, som inte bara gäller tävlingar utan oss all
OK, men det var väl ganska nyligen man verkligen började kontrollera saken? Jag har något minne om att proffsen grymtade om detta inför säsongen förra eller förrförra året.
På tal om regler finns ju Velominati, som inte bara gäller tävlingar utan oss all
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 14:17Den regeln #48 kan ju gälla er alla då.
Och tur jag inte tävlar.
Den regeln #48 kan ju gälla er alla då.
Och tur jag inte tävlar.
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 14:18Det är dom som inte har följt reglerna som grymtar.
Det är dom som inte har följt reglerna som grymtar.
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 07:20Jag har Brooks Swift på ena cykeln och Brooks B17 på den andra. Jag har B17 på cykeln jag cyklar långt på. B17 är nog bekvämmare, om jag måste fälla ett omdöme om dem, men det är marginellt. För mig funkar båda bäst om de ligger horisontellt, fullständigt
Jag har Brooks Swift på ena cykeln och Brooks B17 på den andra. Jag har B17 på cykeln jag cyklar långt på. B17 är nog bekvämmare, om jag måste fälla ett omdöme om dem, men det är marginellt. För mig funkar båda bäst om de ligger horisontellt, fullständigt
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 21:42Jag måste skaffa en ny bred sadel, samt ett styre som gör att jag trivs bättre på cykeln. Jag skiter i vad cykelmasochisterna anser - jag vill att det ska kännas skönt att cykla, att jag har kontroll över cykeln. Så som jag minns det var det en stor glädj
Jag måste skaffa en ny bred sadel, samt ett styre som gör att jag trivs bättre på cykeln. Jag skiter i vad cykelmasochisterna anser - jag vill att det ska kännas skönt att cykla, att jag har kontroll över cykeln. Så som jag minns det var det en stor glädj
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 06:41Alla vi åldras. Så här 30-40 senare är minnet om tidigare förnöjelser just det ... ett minne blott.
Get over it.
Alla vi åldras. Så här 30-40 senare är minnet om tidigare förnöjelser just det ... ett minne blott.
Get over it.
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 23:10Vad då "get over it"? Jag följde Bruses råd, rättade till sadel och styre, och fick en helt underbar tur i dag på drygt 30 km.
Man kan väl få gnälla lite; det var lättare förr när man inte hade så mycket att välja på. Även om hojen var tung och oväxlad.
M
Vad då "get over it"? Jag följde Bruses råd, rättade till sadel och styre, och fick en helt underbar tur i dag på drygt 30 km.
Man kan väl få gnälla lite; det var lättare förr när man inte hade så mycket att välja på. Även om hojen var tung och oväxlad.
M