Quote from Guest on 10 April 2012, 08:42Hallo!
Jag letar efter ett par nya dojor.
Har idag:
* Saucony Grid Omni 8
* Nike Vomero plus 5
* VFF TrekDe par jag vill fasa ut är Saucony som börjar bli gamla och känns tunga och klumpiga. Jag letar efter ett par lätta skor med låg heeldrop och som
Hallo!
Jag letar efter ett par nya dojor.
Har idag:
* Saucony Grid Omni 8
* Nike Vomero plus 5
* VFF Trek
De par jag vill fasa ut är Saucony som börjar bli gamla och känns tunga och klumpiga. Jag letar efter ett par lätta skor med låg heeldrop och som
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 08:52klipp-å-klistra
Inov-8 F-Lite 220 eller 195
klipp-å-klistra
Inov-8 F-Lite 220 eller 195
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 09:01Hmm, hur låg drop? Vomero har ju 12 mm, och dom har jag slutat springa i efter vintern med 7 mm Icebugs.
Skor jag gillar:
Nike Lunaracer (7mm)
Saucony Kinvara (2-an finns idag, 3-an kommer snart). 4 mm. Nyligen inköpta, bara kört två vändor på löpband
Hmm, hur låg drop? Vomero har ju 12 mm, och dom har jag slutat springa i efter vintern med 7 mm Icebugs.
Skor jag gillar:
Nike Lunaracer (7mm)
Saucony Kinvara (2-an finns idag, 3-an kommer snart). 4 mm. Nyligen inköpta, bara kört två vändor på löpband
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 09:24F-lite från Inov-8 är riktigt sköna, tycker jag. Men ska du bara köra asfalt rekommenderar jag hellre Road-X serien. Jag kör 233:an. Skön!
http://www.inov-8.com/New/UK/Product-View-RoadX-233.html?L=26
Den har 6mm drop.
F-lite från Inov-8 är riktigt sköna, tycker jag. Men ska du bara köra asfalt rekommenderar jag hellre Road-X serien. Jag kör 233:an. Skön!
http://www.inov-8.com/New/UK/Product-View-RoadX-233.html?L=26
Den har 6mm drop.
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 09:35Jag tränar inför maran men springer både terräng och asfalt. mest grus och terräng dock.
Jag tränar inför maran men springer både terräng och asfalt. mest grus och terräng dock.
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 09:37Hur ofta blir det 100% asfalt? Det är nästan alltid nån sträcka med grus eller stig när jag är ute
Hur ofta blir det 100% asfalt? Det är nästan alltid nån sträcka med grus eller stig när jag är ute
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 10:23Omni är ju en sko med massa stöd jämför med vad som rekommenderas här.. Men vill du byta ut den mot en mer neutral och lättare sko och gillar Saucony är Kinvara 2 (3an kommer i maj) eller möjligen Mirage 2 fina alternativ. Inov-8 f-lite är så mycket mindr
Omni är ju en sko med massa stöd jämför med vad som rekommenderas här.. Men vill du byta ut den mot en mer neutral och lättare sko och gillar Saucony är Kinvara 2 (3an kommer i maj) eller möjligen Mirage 2 fina alternativ. Inov-8 f-lite är så mycket mindr
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 11:05Rouge Racer är ju fantastisk! Väldigt skön mängdsko. 9mm (10?) drop, mycket rum för tårna. Om du håller dig till motionsslingor, grusväg, terräng som inte är för lerig.
Rouge Racer är ju fantastisk! Väldigt skön mängdsko. 9mm (10?) drop, mycket rum för tårna. Om du håller dig till motionsslingor, grusväg, terräng som inte är för lerig.
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 16:54Tack för alla förslag!
Många av skorna ser dock ut att vara väldigt uppbyggda och dämpade. Jag tittar hellre mot det lite mindre påbylsade hållet =)
Inov8 verkar lovande, nu ska jag bara hitta ett ställe i stan där de säljs så jag kan klämma lite på dem
Tack för alla förslag!
Många av skorna ser dock ut att vara väldigt uppbyggda och dämpade. Jag tittar hellre mot det lite mindre påbylsade hållet =)
Inov8 verkar lovande, nu ska jag bara hitta ett ställe i stan där de säljs så jag kan klämma lite på dem
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 10:16Mindre påbylsad allroundsko* == Inov-8 F-lite 195. 🙂
* Funkar fint både i skogen, motionsspåret, på berget och asfalten.
Mindre påbylsad allroundsko* == Inov-8 F-lite 195. 🙂
* Funkar fint både i skogen, motionsspåret, på berget och asfalten.