Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Lade in mål en gång men måste gjort fel när man skulle fylla i allt för målen Pass och det Hur gör man?

Vilken del är det du har problem med?
Det står ganska bra beskrivningar under varje del hur de fungerar.
Hur vill du att ditt mål ska fungera? T.ex. Jag vill träna i snitt 30 minuter per dag resten av året dock vill jag inte räkna in Pulkaåkning eller jag

t.ex vill träna 10 pass i veckan under 3 månader
det förstod jag visst inte eller nåt för det blev helt fel i mätaren

För att skapa ett sånt mål som gäller från och med idag och 3 månader framåt så behöver du fylla i 3 rutor:
1. Namn på målet
2. Slutdatum: 2011-11-16
3. Antal träningspass: 10
Tryck slutligen på Spara målet-knappen

Kan man påverka den "önskvärda nivån" som mätarna visar? Förstår inte hur de beräknat den.

Du ska välja alternativ för hur ofta aktiviteten summeras också, vekovis, månadsvis, årsvis eller hela perioden.

Önskvärd nivå visar vad du bör ha uppnått för den tidsperiod som du har avstämning på.
T.ex. Om du har ett mål som är att du ska träna 10 pass per vecka och avstämning veckovis så bör du träna 10/7 = 1,43 pass/dag. Eftersom det är andra dagen i veckan så

Var nog antal pass som blev fel
Visste inte om det är vecko eller för hela perioden för det står ju inte
men nu vet jag nästa gång jag ska lägga in ett mål 🙂

Sandra: Man VÄLJER om det ska visas hur långt man nått per vecka eller över hela perioden när man skapar målet.
Det som många gör fel är att missa att funbeat utgår ifrån att du vill ha ett mål som är ett ÅR långt och så sätter man rätt dag i rätt månad,

Mål
Namn
Startdatum 20110816
Slutdatum 20120816
Ange om du vill mäta antal minute, distans eller antal ggr. u kan bara välja ett av alternativen. Skriv också in siffan för att ange minuter, sträcka eller antal ggr.
Antal min
Sträcka
Antal pass

Vad det g

12