Quote from Guest on 19 September 2011, 22:36Jag tänkte köpa min första landsvägscykel och prova på att cykla lite. Tänkte försöka hitta någon begagnad för 5-6000kr. Är det någon som har något tips om vad jag ska kolla efter och vad som är viktigt när man köper en cykel.
Tacksam för svar 🙂
Jag tänkte köpa min första landsvägscykel och prova på att cykla lite. Tänkte försöka hitta någon begagnad för 5-6000kr. Är det någon som har något tips om vad jag ska kolla efter och vad som är viktigt när man köper en cykel.
Tacksam för svar 🙂
Quote from Funbeat user on 19 September 2011, 22:46Hej
det viktigaste är att du hittar en cykel som passar din kropps storlek och dina proportioner. Fel storlek på cykeln och du kommer aldrig att trivas med den.
Du kan säkert hitta en beg cykel i denna prisklass som är bra för dej men om du är helt ny p
Hej
det viktigaste är att du hittar en cykel som passar din kropps storlek och dina proportioner. Fel storlek på cykeln och du kommer aldrig att trivas med den.
Du kan säkert hitta en beg cykel i denna prisklass som är bra för dej men om du är helt ny p
Quote from Funbeat user on 19 September 2011, 22:48Det viktigaste är att den passar just dig, hur vet man det då? Bra början är att läsa här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Sen är det som med mycket annat här i livet, köp inte italienskt... eller jag menar man får det man beta
Det viktigaste är att den passar just dig, hur vet man det då? Bra början är att läsa här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Sen är det som med mycket annat här i livet, köp inte italienskt... eller jag menar man får det man beta
Quote from ellen olsson on 19 September 2011, 23:11När det gäller cykel så är det aldrig fel att köpa italienskt.
När det gäller cykel så är det aldrig fel att köpa italienskt.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 09:55Vilken stad pratar vi om? Om man skall rekommendera olika cykelhandlare... mvh
Vilken stad pratar vi om? Om man skall rekommendera olika cykelhandlare... mvh
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 18:39Ok tack så jätte mkt för tipsen:) Jo jag har en pojkvän som kan hjälpa mig kolla lite man han är också ganska nybörjare.
Alltså inte italiensk om jag vill ha en billig cykel!!
Finns det någon gräns för hur mkt cykeln ska väga? Har hittat en på blocket j
Ok tack så jätte mkt för tipsen:) Jo jag har en pojkvän som kan hjälpa mig kolla lite man han är också ganska nybörjare.
Alltså inte italiensk om jag vill ha en billig cykel!!
Finns det någon gräns för hur mkt cykeln ska väga? Har hittat en på blocket j
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 18:51Uppsala är staden vad jag förstått.
Tänk på att storleken skiljer sig mellan olika fabrikat så man kan inte gå enbart på en "siffra".
Har du någon länk till den du skall titta på?
Hur lång är du?
Uppsala är staden vad jag förstått.
Tänk på att storleken skiljer sig mellan olika fabrikat så man kan inte gå enbart på en "siffra".
Har du någon länk till den du skall titta på?
Hur lång är du?
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 19:04Stämmer bra det, 159 cm är jag!!
Cykeln ska vara 48cm
http://www.blocket.se/vi/35708166.htm
Stämmer bra det, 159 cm är jag!!
Cykeln ska vara 48cm
http://www.blocket.se/vi/35708166.htm
Quote from Rasmus Olsson on 20 September 2011, 19:44159? Tycker du heter Lång!
Klart cykeln kan vara italiensk. Det är inte dess ursprung som avgör kvalitén.
159? Tycker du heter Lång!
Klart cykeln kan vara italiensk. Det är inte dess ursprung som avgör kvalitén.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 19:51Ser fin ut, men den har dock 5 fel vad jag kan se.
1.reflex i bakhjulet...nono på en racer
2.Klistermärke på ramen
3.sadelväska...en "riktig" cyklist har sakerna i ryggfickan/fickorna
4.en stor vattenflaska....en "riktig" cyklist har max 50 cl flaskor
5.
Ser fin ut, men den har dock 5 fel vad jag kan se.
1.reflex i bakhjulet...nono på en racer
2.Klistermärke på ramen
3.sadelväska...en "riktig" cyklist har sakerna i ryggfickan/fickorna
4.en stor vattenflaska....en "riktig" cyklist har max 50 cl flaskor
5.