Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörsta cykel
You need to log in to create posts and topics.

Absolut inget fel på Italienska cyklar....!
Men du behöver inte köpa en "Damracer" så du vet. Går precis lika bra med herrcykel 🙂

Heff, hon kan ju alltid ta bort flaskan, reflexer och sadelväskan. Det har inget med köpet att göra.

Och jag vet inte hur långt du cyklar, men jag vill nog ha en sadelväska med slang, däckjärn, kolsyrepump. I fickorna har jag plånkan å käket.

Ser fin ut...skrev jag missade du det? 😉
Regler är regler Bruse 😀

Har alltid slang, däckjärn, ekernyckel + nåra insex i bakfickan 🙂
Käk finns oftast och är godast utmed vägen man cyklar 🙂

Heff, ok du cyklar i stan. Vi som cyklar ute på landsvägarna har det lite längre mellan matställena, typ 5-10 mil.

Pressa priset. Den är för dyr.

Ok då kanske man ska försöka pruta lite då! Men om den inte skulle falla mig i smaken, kan man få en ny cykel för 5-6000kr?

Känns dyr för en så gammal cykel. Mellan vilka år var 105 9-delad?

jag är själv nybörjare och tänker inte ge så många tips. Men eftersom säsongen går mot sitt slut så har ju många cykelhandlare rea nu. Så en cykel som kostat 10 000 kan du nu få för typ 6-7000 kr.

Sant Rebecca, vaket att påpeka det.

Som nybörjare räcker det inte att bara köpa rätt storlek. Riktigt bra cykelhandlare ställer även in cykeln efter dig, sk bikefit. Brukar ta 1,5 timmar och inkluderas oftast i köpet. Även framtida service brukar ingå hos bra cykelhandlare. Utan bikefit är