Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:34Det finns ju också det intressanta antagandet att man prompt måste till Centralen. Ofta är man ju egentligen inte alls intresserad av att ta sig dit, men med vissa färdmedel så nästan måste man.
Det finns ju också det intressanta antagandet att man prompt måste till Centralen. Ofta är man ju egentligen inte alls intresserad av att ta sig dit, men med vissa färdmedel så nästan måste man.
Quote from Rasmus Olsson on 18 March 2011, 13:35Ska du resa på tvären så förlorar kollektivtrafiken fullständigt. Bilar med gissar jag.
Ska du resa på tvären så förlorar kollektivtrafiken fullständigt. Bilar med gissar jag.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:57Enebyberg-Järfälla tar mer än dubbelt så lång tid med buss som med cykel (16 km). (Kan vara skönt ibland att bara sitta och läsa en bok...)
Med bil (21 km) är det hugget som stucket.
Enebyberg-Järfälla tar mer än dubbelt så lång tid med buss som med cykel (16 km). (Kan vara skönt ibland att bara sitta och läsa en bok...)
Med bil (21 km) är det hugget som stucket.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 16:09Dessutom kan man fundera på hur snabbt cyklisten cyklar i exemplet. T ex visar kartan att det tar 30 min att ta sig från Lidingövallen till Centralen, en sträcka på 8,5 km. Nu är det en del rödljus på vägen, 12-13 st men att man skulle tappa 1 min på varj
Dessutom kan man fundera på hur snabbt cyklisten cyklar i exemplet. T ex visar kartan att det tar 30 min att ta sig från Lidingövallen till Centralen, en sträcka på 8,5 km. Nu är det en del rödljus på vägen, 12-13 st men att man skulle tappa 1 min på varj
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 16:26Cykeln var det bästa sättet att ta sig från Sollentuna till träningsledarträffen på Lidingö i söndags i alla fall! (t+)
Cykeln var det bästa sättet att ta sig från Sollentuna till träningsledarträffen på Lidingö i söndags i alla fall! (t+)
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 16:33En stor del av dygnet är det inte rusningstrafik.
Att cykla i stan är nästan alltid ett elände. Särskilt mycket elände blir det när de ansvarslösa försöker cykla så mycket snabbare det bara går jämfört med alternativa transportmedel (och andra cyklister).
En stor del av dygnet är det inte rusningstrafik.
Att cykla i stan är nästan alltid ett elände. Särskilt mycket elände blir det när de ansvarslösa försöker cykla så mycket snabbare det bara går jämfört med alternativa transportmedel (och andra cyklister).
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 16:34Idag hade jag cykelpendlingspremiär.
Lite grinig över att det började snöa, men i övrigt en positiv upplevelse.
Idag hade jag cykelpendlingspremiär.
Lite grinig över att det började snöa, men i övrigt en positiv upplevelse.
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 20:44Vad menar du Fredrik? En cykel går ju alltid att ta sig runt.. värre är det med bilar som stoppar på cykelvägen innan de korsar bilvägen.
Vad menar du Fredrik? En cykel går ju alltid att ta sig runt.. värre är det med bilar som stoppar på cykelvägen innan de korsar bilvägen.
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 20:48Nu är det inte alla som har koll bakåt innan idiotmanövrar.
Nu är det inte alla som har koll bakåt innan idiotmanövrar.