Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 13:291 timmes bassängträning ger nog mer än 20 min i öppet vatten. (om det skulle vara kallt i vattnet) Så det är en avvägningsfråga där det inte är säkert att gå ut tidigt är det mest optimala.
1 timmes bassängträning ger nog mer än 20 min i öppet vatten. (om det skulle vara kallt i vattnet) Så det är en avvägningsfråga där det inte är säkert att gå ut tidigt är det mest optimala.
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 13:41Jag tror att de första timmarna för säsongen i öppet vatten är värda >10 timmar i varm, ljus och lugn bassäng. Om man vill simma fort i en triathlontävling iaf...
Jag tror att de första timmarna för säsongen i öppet vatten är värda >10 timmar i varm, ljus och lugn bassäng. Om man vill simma fort i en triathlontävling iaf...
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 13:45Beror väl på vilka man delar bana med i bassäng 😉
Rent generellt tror jag simmare med rutin på OW har mindre nytta av det tidiga OW-simningen än vad än som är inne på första säsongen har.
Beror väl på vilka man delar bana med i bassäng 😉
Rent generellt tror jag simmare med rutin på OW har mindre nytta av det tidiga OW-simningen än vad än som är inne på första säsongen har.
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 14:23jag kommer under våren simma vissa pass med dräkt bara för att "vänja" mig.
simmade ca 1h med dräkt i bassängen igår kväll.
jag kommer under våren simma vissa pass med dräkt bara för att "vänja" mig.
simmade ca 1h med dräkt i bassängen igår kväll.
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 09:26Stämmer att Drängsjön funkar bra tidigt på säsongen. 2010 var premiären slutet av maj utan större problem. Sjön är grund och utan större tillflöden. Fördelen är också att det inte finns båtar med motor. Det är en populär sjö att fiska i och bevakas hårt a
Stämmer att Drängsjön funkar bra tidigt på säsongen. 2010 var premiären slutet av maj utan större problem. Sjön är grund och utan större tillflöden. Fördelen är också att det inte finns båtar med motor. Det är en populär sjö att fiska i och bevakas hårt a
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 22:25Idag simmade jag 4000m i sjön vid Arlanda. Var i vattnet nästan en timme utan problem.
Idag simmade jag 4000m i sjön vid Arlanda. Var i vattnet nästan en timme utan problem.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 23:22Halmsjön?
Halmsjön?
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 00:02Yepp
880m på diagonalen.
Yepp
880m på diagonalen.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 09:50Med risk för att skrämmas...
Halmsjön är en sjö i Sigtuna kommun, nära Arlanda flygplats. Sjöns yta är cirka 0,32 km² och dess största djup är 5,4 meter. Fiskeförbud infördes i sjön i december 2008 p.g.a. för höga halter perfluoroktansulfonat. Populär ba
Med risk för att skrämmas...
Halmsjön är en sjö i Sigtuna kommun, nära Arlanda flygplats. Sjöns yta är cirka 0,32 km² och dess största djup är 5,4 meter. Fiskeförbud infördes i sjön i december 2008 p.g.a. för höga halter perfluoroktansulfonat. Populär ba
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 09:58Håkan, Man kanske får gälar om man simmar där. I göteborg skulle man kalla det att smyggella 😉
Niclas, Temperaturmässigt låter det ju bra iaf (t+)
Håkan, Man kanske får gälar om man simmar där. I göteborg skulle man kalla det att smyggella 😉
Niclas, Temperaturmässigt låter det ju bra iaf (t+)