Quote from Guest on 17 March 2008, 08:01I lördags när jag var ute på en långlöpning såg jag en kille som satte upp lappar på en försvunnen bernen sennen. Jag sa till honom att jag skulle hålla utkik runt 8:an men såg inget. Någon som vet om hunden kom tillrätta?
I lördags när jag var ute på en långlöpning såg jag en kille som satte upp lappar på en försvunnen bernen sennen. Jag sa till honom att jag skulle hålla utkik runt 8:an men såg inget. Någon som vet om hunden kom tillrätta?
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 08:11Då får man hoppas att Joppe inte fastnar med kopplet, för den var väl kopplad?
Då får man hoppas att Joppe inte fastnar med kopplet, för den var väl kopplad?
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 10:28Kopplade hundar springer inte bort.
Kopplade hundar springer inte bort.
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 10:32Möjligtvis vilse om de har en disträ husse eller matte =)
Den kan ju faktiskt ha rykt sig och sprungit iväg med kopplet oxå.
Möjligtvis vilse om de har en disträ husse eller matte =)
Den kan ju faktiskt ha rykt sig och sprungit iväg med kopplet oxå.
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 10:37Ryckt sig? Då har man inte direkt koll på sin hund och borde inte få ha en. Jag ska dock inte säga för mycket för det kan va andra (läs hemska) omständigheter kring just denna hunds försvinnande som jag kanske inte vet om.
Ryckt sig? Då har man inte direkt koll på sin hund och borde inte få ha en. Jag ska dock inte säga för mycket för det kan va andra (läs hemska) omständigheter kring just denna hunds försvinnande som jag kanske inte vet om.
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 10:39Håller med på alla punkter (t+)
Håller med på alla punkter (t+)
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:12I skogen häromdagen mötte jag nio hundar. Två var kopplade. Ska tillägga att alla ägare verkade ha god pli på sina älsklingar men annars så är det väl en sån där "Det-skiter-väl-jag-i-det-är-ändå-ingen-som-säger-nåt" lag (Bra Sverige (t+) )
Springer ofta
I skogen häromdagen mötte jag nio hundar. Två var kopplade. Ska tillägga att alla ägare verkade ha god pli på sina älsklingar men annars så är det väl en sån där "Det-skiter-väl-jag-i-det-är-ändå-ingen-som-säger-nåt" lag (Bra Sverige (t+) )
Springer ofta
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:24Mista sin hund? Det lär inte vara värre än att mista sitt barn. :@
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70832316_852__,00.htmlVill också peka på "Enligt polisen har de inte tidigare varit aggressiva mot människor."
Mista sin hund? Det lär inte vara värre än att mista sitt barn. :@
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70832316_852__,00.html
Vill också peka på "Enligt polisen har de inte tidigare varit aggressiva mot människor."
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:42Jag har faktiskt varit med om att koppel gått av, eller rättare sagt att länkar böjts upp i halsband eller kedjekoppel; riktiga rejäla koppel i läder är de som är bäst, medan t ex ett flexi-koppel är dåligt även ur hållfasthetssynpunkt, många svaga punkte
Jag har faktiskt varit med om att koppel gått av, eller rättare sagt att länkar böjts upp i halsband eller kedjekoppel; riktiga rejäla koppel i läder är de som är bäst, medan t ex ett flexi-koppel är dåligt även ur hållfasthetssynpunkt, många svaga punkte
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 12:48Jag har inget emot att hundar går lösa i skogen, om ägaren har pli på hunden. I fredags kväll var jag dock väldigt nära att köra ihjäl en pitbull som kom utrusande som ett skott mitt i gatan, mitt inne i stan! Sånt blir jag förbannad på, när ägaren sätter
Jag har inget emot att hundar går lösa i skogen, om ägaren har pli på hunden. I fredags kväll var jag dock väldigt nära att köra ihjäl en pitbull som kom utrusande som ett skott mitt i gatan, mitt inne i stan! Sånt blir jag förbannad på, när ägaren sätter