Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörvara racer vintertid
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag har en merida racer med kolfiberram (carbon?).
Hur förvarar jag den på vintern. Skulle vilja hänga den i ett oisolerat förråd. Förrådet e fräscht o där blir aldrig minusgrader. Kan den förvaras i förrådet? Hur förvarar ni era racers med kolfiberr

Mina cyklar bor inne. Under säsong i hallen eller vardagsrummet och under vintern i sovrummet eller i trainern. Skulle inte våga ställa dom i förrådet trots att jag har ståldörr och eget lås.

Tre barn, en pedantisk fru samt hund på inte jättemånga kvm hus. Rent stöldmässigt är det lugnt...tänkte mer om fuktigt o kallt förstör ramen?

Gör en Google bildsökning på "cykel på väggen". Är den ren o fin så kanske du får igenom det 😉

Fukt och kyla förstör inte ramen.
Isåfall hade många kolfibermountainbikes imploderat under höst-vinter-vår i sverige!

när vi bodde i ett lägenhet och garage var 300m bort hade min racer i sovrum. men när vi flyttade in till ett hus med garage 10m bort har jag min racer och nu tempocykel i garage.

med tre barn har vi en riktig cykelpark hemma. 2st tricycles, 12", 16",

Cyklarna står i garaget året om. Utom min som står på trainern hela vintern. Och ibland på sommaren också. 😉

Vi har sex cyklar på hallväggen året runt. 63 kvadrat, två barn. Lastcykeln och de mindre värdefulla står i cykelförrådet. Utan att vara materialexpert har jag svårt att tänka mig att ramen tar skada av lite vinterkyla.

Såg dessutom att det inte ens blir minusgrader i förrådet, cykeln skulle väl tåla en cykelrunda även om det inte är strålande sol och 25 grader varmt? (H)

med tanke på att man gör skidor av kolfiber är det nog lugnt