Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 09:05Utomhus/fuktigt är ett större problem för komponenterna (tror jag iaf), vajrar, kasseter, kedjor rostar o aluminium kan oxidera om du inte har allt väl o korrekt inoljat.
Jag har mina cyklar i garaget året om, endast under aktivitet får de smaka på utelu
Utomhus/fuktigt är ett större problem för komponenterna (tror jag iaf), vajrar, kasseter, kedjor rostar o aluminium kan oxidera om du inte har allt väl o korrekt inoljat.
Jag har mina cyklar i garaget året om, endast under aktivitet får de smaka på utelu
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 10:07Det är ju lite kul med en del längdskidåkare som funderar över om skidorna tål att förvaras i rumstemp utan specialinpackning sommartid:-)
Det är ju lite kul med en del längdskidåkare som funderar över om skidorna tål att förvaras i rumstemp utan specialinpackning sommartid:-)
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 10:31Har två i ett isolerat förråd och två under trappen.
Förvara den inne. Om du inte har plats kanske du känner någon som har plats hemma. Kanske föräldrarna?
Har två i ett isolerat förråd och två under trappen.
Förvara den inne. Om du inte har plats kanske du känner någon som har plats hemma. Kanske föräldrarna?
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 12:33Jag tror inte att kylan är något problem i sig. Värre med fukt.
Jag kunde tom cykla 19 mil på min cykel i minus 7 grader. Inte dog cykeln för det.
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=5942&BlogItem=24263
Min cykel förvaras
Jag tror inte att kylan är något problem i sig. Värre med fukt.
Jag kunde tom cykla 19 mil på min cykel i minus 7 grader. Inte dog cykeln för det.
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=5942&BlogItem=24263
Min cykel förvaras
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 09:46Här finns det lite tips!
http://happymtb.org/forum/read.php/1/483001/page=1
Här finns det lite tips!
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 11:40Om temperaturen stället till med något så skulle det i så fall vara vid plötsliga förändringar. Förvarar man kolfibercykeln inne och sen drar ut den i -20 och sen rakt in igen så kanske det finns en risk att det uppstår ngn spricka... Bara en gissning frå
Om temperaturen stället till med något så skulle det i så fall vara vid plötsliga förändringar. Förvarar man kolfibercykeln inne och sen drar ut den i -20 och sen rakt in igen så kanske det finns en risk att det uppstår ngn spricka... Bara en gissning frå
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 12:34Borde det inte ha märkts på kolfiberskidor i så fall? Så lnge det inte är skadade laminat med en massa vatten i borde det väl inte kunna uppstå?
Borde det inte ha märkts på kolfiberskidor i så fall? Så lnge det inte är skadade laminat med en massa vatten i borde det väl inte kunna uppstå?
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 13:38Har för mig att skidåkare inte gärna förvarar skidorna i +20 precis innan de ska ut och åka utan hellre i ett kallt garage, men det kanske är av andra orsaker än risk för skada på skidorna..
Har för mig att skidåkare inte gärna förvarar skidorna i +20 precis innan de ska ut och åka utan hellre i ett kallt garage, men det kanske är av andra orsaker än risk för skada på skidorna..
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 17:38Det negativa som jag bara kommer på... Förvara den inte i solen i 10 år i stöten! =)
Det negativa som jag bara kommer på... Förvara den inte i solen i 10 år i stöten! =)
Quote from Funbeat user on 26 September 2013, 08:44Förvara cykeln monterad på trainern.
Förvara cykeln monterad på trainern.