Quote from Guest on 26 March 2010, 10:31Här i Uppsala kallar dom (F&S) inte Yogan för Ki-Yoga längre, vet inte om det är nån större skillnad. Tänkte nu på när jag vill registrera träning som F&S Yoga, då det alternativet inte finns 🙂
(rörigt)
Här i Uppsala kallar dom (F&S) inte Yogan för Ki-Yoga längre, vet inte om det är nån större skillnad. Tänkte nu på när jag vill registrera träning som F&S Yoga, då det alternativet inte finns 🙂
(rörigt)
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 10:41Ki/Qi är japanska (och kinesiska) och betyder rörelsekraft/energi. Ordet finns också i hai-KI-do och i QI-gong.
Förmodligen så menar väl F&S samma sak när de säger F&S Yoga som Ki Yoga.
Ki/Qi är japanska (och kinesiska) och betyder rörelsekraft/energi. Ordet finns också i hai-KI-do och i QI-gong.
Förmodligen så menar väl F&S samma sak när de säger F&S Yoga som Ki Yoga.
Quote from Elias Engqvist on 26 March 2010, 10:52Ai-ki-do
Ai-ki-do
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 11:10hihi, Mikael, jag tror TS ville be om en ny träningsform som heter "F&S -Yoga"
hihi, Mikael, jag tror TS ville be om en ny träningsform som heter "F&S -Yoga"
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 11:18Jo, men jag menade att F&S Yoga och Ki Yoga förmodligen är samma sak och då behövs väl inte två olika träningsformer.
Och, ja visst heter det Aikido. Tack Christer.
Jo, men jag menade att F&S Yoga och Ki Yoga förmodligen är samma sak och då behövs väl inte två olika träningsformer.
Och, ja visst heter det Aikido. Tack Christer.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 12:31Jag tänker mig att det är någon skillnad då dom kallade det för just "Ki-Yoga" tidigare och nu bra "Yoga". Men det kanske är precis samma som tidigare 🙂
Jag tänker mig att det är någon skillnad då dom kallade det för just "Ki-Yoga" tidigare och nu bra "Yoga". Men det kanske är precis samma som tidigare 🙂
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 12:32I vilket fall har det ju bytt namn right? Om det nu är så på alla F&S känns det väl vettigt att byta namn i formuläret?
I vilket fall har det ju bytt namn right? Om det nu är så på alla F&S känns det väl vettigt att byta namn i formuläret?
Quote from Bjarne Lewin on 26 March 2010, 12:38Jag förstår att du vill ha ett korrekt namn på din träningstyp, men jag förstår dem som protesterar också. Den alltför långa listan på träningstyper är ett problem för funbeat.
Du kan också välja att bara kalla passen för yoga, eller så kan du messa Olle
Jag förstår att du vill ha ett korrekt namn på din träningstyp, men jag förstår dem som protesterar också. Den alltför långa listan på träningstyper är ett problem för funbeat.
Du kan också välja att bara kalla passen för yoga, eller så kan du messa Olle
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 12:42Men frågan är kanske egentligen om det är något F&S som fortfarande kallar det "Ki-Yoga" eller om alla har ändrat det till bara "yoga"? Då är det ju som sagt lite onödigt att ha ett felaktigt namn i listan eller hur?
Men frågan är kanske egentligen om det är något F&S som fortfarande kallar det "Ki-Yoga" eller om alla har ändrat det till bara "yoga"? Då är det ju som sagt lite onödigt att ha ett felaktigt namn i listan eller hur?
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 12:49Sedan finns Scoo-by-do också
Sedan finns Scoo-by-do också