Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFötterna domnar
You need to log in to create posts and topics.

12

Mors
Efter att jag cyklat en 30-40 minuter är det som om ena eller ibland båda fötterna domnar har provat med att ha skon lösare men det blir ingen skillnad.
Är det nån som har nån teori
Med vänlig hälsning,
Jonas

Ibland undrar jag ifall man ska kolla ända upp vid sadeln! Jag funderar ifall någon nerv blir klämd eller så! (Spekulerar)

Slappnar du av i foten, tårna, fotbladet? Jag kan uppleva domningar om jag sitter och spänner fötterna i skorna. Det blir bara så ibland, ffa om jag kö hårt, då måste jag tänka aktivt en stund på att verkligen låta foten "vila" avslappnad i skon så släppe

Fundera på hur du har fötterna i trampet, fotblad i förhållande till underben i nära rät vinkel eller hälen högre än tårna?
Om det förra kan du klämma blodcirkulationen med domningar som följd. Med det senare öppnar du upp, förutom att du kan överföra stö

hej
tackar för synpunkterna.
undrar om det kan ha med klossens placering under foten kanske för långt fram eller bak.

Sadeln! Sitter du bekvämt. Annars tror jag att det kan vara sadeln och din sittposition som kan göra att "skon klämmer"

hej
tycker jag sitter bra får inte ont i röven och cyklar 4 mil utan attdet känns besvärligt så när som på fötterna.
har visserligen laburerat litepå sittställningen.
kanske läge att ta en sån där bikefit.
ha det
jonas

prova att flytta klossarna.

Mina domningar försvann när jag började med extra skosulor.

Mors
Flyttade bak klossen lite tyckte det kändes lite bättre ska testa med att lägga i en sula dom är ju ganska platta skorna.
Ha det
Jonas

12