Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har vad jag tror är ett (falskt) ischias- eller piriformisrelaterat problem som eskalerade under förra veckan när jag var sjuk.

Under ett träningspass för fyra veckor sedan, ett pass i nya skor, så fick jag dels ont på insidan av ena underbenet. Sam

Hmm. Har samma problem just nu med ont några dagar innan lopp alltså. När jag var hos osteopaten senast och fick behandling sade han att jag inte skulle anstränga mig alls de 2-3 dagarna direkt efter behandlingen, för det tar rätt mycket på kroppen. Jag s

Fick falsk ichias när jag började springa lite väl mycket på bekostnad av annan idrott.

Fick diagnosen ställd av ultralöparen Rune Larsson. Han körde med massage + jag vet inte vad.

Pratade med sjukgymnast jag kände/känner och vi var överens om att min

K-G: förstår inte riktigt hur du menar med vinkelräta steg? Buade folk? Verkligen? Jösses... (t-)

Jag sprang som en krabba. Sidledes.
Jag t.o.m. saxade benen över varandra då och då.
Rumpan fick sig rejäla vridningar, vilket jag tror var lösningen.

De andra tyckte väl det var jobbigt nog att springa normalt.

Alla skrattade dock gott åt/med mig och

Jenny: Jag har inte riktig koll på exakt vad en osteopat gör jämfört med en naprapat? Men det kanske är som du säger att man ska ta det lugnt ett par dagar efter. Jag tror att jag ska ringa och fråga. Jag har hittat ett tillförlitligt ställe som skulle ku

Hoppas det löser sig för dig Jenny!

Jag har inte bestämt mig för om jag ska ge kroppen en omgång till innan maran. Det kan ju faktiskt vara så att det har känts värre just nu pga att jag var på en riktigt grundlig massage i fredag, men att det kommer at