Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har mannen i filmen rätt eller fel?
Är det farligt att hålla igång under en längre tid?

Ja..., det är tydligen dagens mode. Jag föredrar att vänta några år tills ett mode som passar mig bättre är i ropet. 😉

Han har fel. Hjärtat blir starkare av träning, större slagvolym och fler blodkärl. Han är nog ganska ensam om den där slutsatsen och då blir han känd. Det som är farligt är att inte träna.

Tyvärr orkade jag bara titta i 3 min. Att det skulle vara farligt att träna längre än 60 min, utan avbrott. Nja, det tror jag inte mycket på. Däremot att träna för mycket, utan vila och återhämtning. Ja, det kan vara farligt och att träna när man är förky

Det enda han hävdar är ju att om man springer för långt och för fort så är det mindre gynnsamt för ens livslängd än om man springer lite mindre och lite långsammare, vilket inte är så uppseendeväckande. Däremot är det ju svårt att uttala sig utan att ha l

http://centrumforidrottsforskning.se/wp-content/uploads/2014/04/Kardiella-effekter-uthallighetsidrott-aldre.pdf

På svenska: bullshit.

Jesper, det är väl kanske som Tony Pölder säjer: "Inga pass mellan 45 och 90 min". Dvs antingen springer man snabba pass på högst 45 min eller långpass, i lugnare tempo, på minst 90 min.

Phuuu han som är en idiot blev rädd att det var jag 😉