Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFart bromsare i cykelmomentet
You need to log in to create posts and topics.

12

Regelmässigt så får man göra så här, så länge man alltid faller tillbaks 10 m innan man påbörjar en omkörning, och omkörningen inte tar mer än 30s. Den som blir omkörd skall direkt släppa trycket då han blir omkörd. Den enda regel som jag känner till som

Well, ursprungsproblemet var ju att ngn gick upp, om, och bromsade.

Ngn som uppenbart tappar fart när de lagt sig först har antagligen legat närmare än "legal draft", och såna bör kunna hängas av med en extra satsning ngn minut.

Att köra par-tempo med 1

tack för alla svar det va min första tävling så jag va lite osäker.efter tredje gången drog jag iallafall i från och blev inte om körd av nån mer

Njae, Jag hade inte dkänt sådant beteende om jag hade sett det när jag dömer.

Jag hade definitivt diskvalifiverat den som kör om för 2 eller tredje gångnen om han sedan sänker tempot.

Grunden bakom det är osportsligt beeteende och hindrande av annan täv

Vi ser nog olika scenarior framför oss. Jag utgår från att den som cyklade om inte var medvetet osportslig, dvs att han gick om och därefter bromsade, och att han försökte följa alla andra regler. Tycker du är väl hård om du direkt diskar nån för att de i

OK om man kör om en gång och sen inte orkar utan faller bak, men händer en gång till...

Vad jag förstått har många snabbare kvinnor problem med detta när en del män inte tål att de blir omcyklade av kvinnor.

Jag blev omcyklad av en kille som sen satte s

Har också råkat ut för fenomenet. En gång blev jag så förbannad att jag kollade nummerlappen på förövaren och tänkte söka upp honom efter målgång och nita honom. Blev aldrig så.

I det fallet upplevde jag att han inte tålde att jag var starkare utan skull

12