Quote from Guest on 4 March 2008, 12:51Hej! 🙂
Skall enligt mitt träningsprogram köra fartlek på 20sek-2min i veckan och undrar om det har någon betydelse när man lägger in långa respektive korta intervaller och hur många intervaller man skall lägga in under ett pass på ca 30 min?
Ha en bra
Hej! 🙂
Skall enligt mitt träningsprogram köra fartlek på 20sek-2min i veckan och undrar om det har någon betydelse när man lägger in långa respektive korta intervaller och hur många intervaller man skall lägga in under ett pass på ca 30 min?
Ha en bra
Quote from Funbeat user on 4 March 2008, 13:01Om det är fartlek så kan ju intervallerna vara olika långa och huller om buller... lite som andan faller på....
Rätta mig gärna om jag har fel...
Man kan ruscha mellan lyckstolpar, trycka på lite extra i varje uppförsbacke, gasa så fort man ser en röd bil
Om det är fartlek så kan ju intervallerna vara olika långa och huller om buller... lite som andan faller på....
Rätta mig gärna om jag har fel...
Man kan ruscha mellan lyckstolpar, trycka på lite extra i varje uppförsbacke, gasa så fort man ser en röd bil
Quote from Camilla Höög on 4 March 2008, 14:24Marathon.se beskriver fartlek på föjande sätt:
"Här springer vi en bestämd totaltid, där vi "leker" med farten. Anpassa till terrängen och kör bitvis hårdare avsnitt där du håller långintervallfart. De snabbare partierna kan variera mellan 30 sek upp till
Marathon.se beskriver fartlek på föjande sätt:
"Här springer vi en bestämd totaltid, där vi "leker" med farten. Anpassa till terrängen och kör bitvis hårdare avsnitt där du håller långintervallfart. De snabbare partierna kan variera mellan 30 sek upp till
Quote from Elias Engqvist on 4 March 2008, 15:30Det bästa är ju om man är några stycken likvärdiga löpare som kan turas om att ligga först och hitta på lite hyss ibland...
Det bästa är ju om man är några stycken likvärdiga löpare som kan turas om att ligga först och hitta på lite hyss ibland...